کرمان در مسیر قاچاقچیان سوخت


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز: کرمان یکی از معابر اصلی خروج سوخت قاچاق است

سوخت‌بری در شهر زیاد شده. خودروهایی که به واسطه حمل سوخت چهره خاصی به خود گرفته‌اند و با چند ساعت نشستن در برخی از پمپ‌های بنزینی شاهد تعداد از آن‌ها خواهید بود.

به گزارش «کرمان‌نو» دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تعداد بالای ماشین‌های سوخت‌بر در شهر کرمان، گفت: «این روزها در کرمان ماشین‌های سوخت‌بر فراوان دیده می‌شوند و به وضوح این موضوع در برخی جایگاه‌‌های سوخت دیده می‌شود»اینکه سوخت‌بری از سمت جنوب به شمال و مرکز استان کشیده شده، موضوعی است که ابوسعیدی آن را تایید نمی‌کند.

به گفته او علت افزایش خودروهای سوخت‌بر در سطح شهر این است که کرمان یکی از معابر اصلی خروج سوخت قاچاق است. او می‌گوید:« از استان‌هایی مثل یزد و اصفهان هم بار قاچاق سوخت به سمت استان کرمان می‌آید.» مسیر خروج سوخت از استان به ۲ طریق است.

راه اول از مسیر کرمان به هرمزگان که از طریق جاده‌ای در منوجان رخ می‌دهد و دیگری از طرف رودبار و حوزه شهرستان‌های شرقی به سمت پاکستان. سیاست کشور در این رابطه دو بخش است. اول حذف کارت‌های سوخت شخصی و دوم اصلاح قوانین. آنطور که ابوسعیدی در این رابطه توضیح می‌دهد با اصلاح قوانین دیگر نیاز به محکومیت سه بار افراد متخلف برای برخورد قانونی نیست: «در بعضی موضوعات با حوزه قضایی وارد مذاکره شدیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

طبق قانون جدید دیگر بحث محکومیت نداریم.در این قانون کاشف به هر نحوی که بتواند ثابت کند که فرد بیش از سه بار قاچاق سوخت انجام داده به عنوان قاچاقچی حرفه‌ای به حساب آمده و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.»

به گفته ابوسعیدی با توجه به بارنامه‌ها و صورت وضعیت‌های خیلی راحت می‌توان ثابت کرد که فرد بیشتر از سه بار کار قاچاق را انجام داده است.

شایان ذکر است که در قانون قبلی فرد تا قبل از سه بار محکومیت به مراجع قضایی معرفی نمی‌شد و صرفا به تعزیرات معرفی می‌شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105963
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.