مدیر نظارت بر آب و فاضلاب کشور خبر داد؛


از ۳۴۷ شهر با تاسیسات فاضلاب، استان کرمان در بین ۳ رتبه آخر

بهنام وکیلی گفت: ۳۴۷ شهر کشور از تاسیسات فاضلاب استفاده می کنند و بیشترین درصد برخورداری از فاضلاب در کردستان، مشهد و همدان است و کمترین درصد برخورداری از فاضلاب مربوط به کاشان، فارس و کرمان است.

به گزارش کرمان‌نو مدیر نظارت بر آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ درصد جمعیت کشور از فاضلاب استفاده می کنند، گفت: بیشتر از ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از فاضلاب استفاده می کنند و ۳۴۷ شهر کشور از تاسیسات فاضلاب استفاده می کنند و بیشترین درصد برخورداری از فاضلاب در کردستان، مشهد و همدان است و کمترین درصد برخورداری از فاضلاب مربوط به کاشان، فارس و کرمان است.
بهنام وکیلی با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد از شبکه فاضلاب سنی بالای ۳۰ سال دارد که بالای ۳۰ سال هستند و نیازمند بازسازی دارند، افزود: در شرایط کنونی برای بهره برداری از شبکه های فاضلاب اقداماتی همچون اصلاح اتصالات، ترمیم انشعابات و… انجام می شود.
او با تاکید بر اینکه در سال های اخیر به دلیل اهمیت استفاده مجدد از پساب سیستم های تصفیه خانه ها تغییر کرده است، گفت: در شرایط کنونی ۳۵ درصد پساب فاضلاب در کشاورزی و ۴ درصد در بخش صنعت استفاده می شود.
مدیر نظارت بر آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه لجن ها می توانند به عنوان منبعی برای جایگزینی با کودهای شیمیایی شود، گفت: استانداردهای ملی برای آن وجود دارد که بتوانیم در آینده بهره برداری از آن را افزایش دهیم.
وکیلی با تاکید بر اینکه جمع آوری آب‌های سطحی سطح شهرها به عهده شهرداری است، اظهار کرد: همچنین وظیفه جمع آوری فاضلاب شهری به عهده شرکت آب و فاضلاب است اما در برخی مناطق به دلیل عدم جمع آوری آب های سطحی و …باعث شده آبگرفتگی در معابر به وجود بیاید، به همین دلیل باید زیرساخت های شهری به درستی ساخته شوند تا مشکلات این چنینی وجود داشته باشد، از طرف دیگر ردیف های ملی در بودجه برای بازسازی شبکه فاضلاب وجود ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100064
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.