مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت:


شرکت گاز یک شرکت عملیاتی برای گازرسانی ایمن و پایدار است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در نشست خبری خود با خبرنگاران کرمان گفت: شرکت گاز یک شرکت عملیاتی برای گازرسانی ایمن و پایدار به اقصی‌نقاط استان است و در این راستا تلاش شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان کرمان، محمدرضا سلیمانی در این نشست خبری که با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار از سراسر استان کرمان برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر که ۳۰ سال از عمر شرکت گاز می‌گذرد، ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۴/۶۳ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

او با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته دستاوردهای شگرفی توسط شرکت گاز استان کرمان رقم خورده است، افزود: در این بازه دوساله ۱۱ شهر استان گازدار شده‌اند و هم اکنون از مجموع ۸۴ شهر کرمان، ۷۸ شهر به شبکۀ گاز متصل هستند و ۷۹۲ هزار و ۹۷۷ اشتراک در حوزۀ گاز استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: در حوزه گازرسانی به روستاها نیز از سه‌هزار و ۷۶۴ روستا قابل گازرسانی، یک‌هزار و ۹۰۵ روستا در استان تا به امروز گازرسانی شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ گازرسانی به تمام روستاهای استان تعیین تکلیف شود.

سلیمانی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۲ پروژۀ گازرسانی در استان کرمان با اعتبار ۶ همت در دست اجرا است که برخی از این طرح‌ها استراتژیک و راهبردی هستند.

او بیان کرد: یک‌هزار و ۵۳۶ واحد صنعتی استان مشترک گاز طبیعی هستند که از این تعداد ۴۶۵ مورد در دولت فعلی به شبکۀ سراسری گاز ملحق شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه با توسعهٔ گازرسانی در سطح استان شامل صنایع جزء و عمده، تاکنون ۱۲۹ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی شده، افزود: از این میزان صرفه‌جویی ۴۹ میلیون لیتر در دولت سیزدهم محقق شده است.

به گفته سلیمانی ۴۶ درصد از کل مصرف در سال ۱۴۰۱، معادل چهار میلیارد مترمکعب مربوط به بخش نیروگاهی، ۳۷% معادل سه میلیارد مترمکعب مربوط به حوزه صنایع و ۱۷% معادل ۲ میلیارد مترمکعب مربوط به بخش‌های خانگی و تجاری بوده است.

او همچنین به پیشرفت توسعه شبکه گازرسانی در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: شرکت گاز استان کرمان در چند سال اخیر در اکثر فعالیت‌های خود بیش از تعهدات و تکالیف ابلاغی عمل کرده، در حال حاضر هم باتوجه‌به اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر احداث شبکۀ گازرسانی در سال جاری تکلیف و تعهد داشته‌ایم، یک‌هزار و ۶۴۶ کیلومتر آن تا به امروز محقق شده و از میزان تکلیف شده عبور کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۹ جایگاه CNG در سطح استان کرمان فعال است، تصریح کرد: گازرسانی به صنایع فاقد گاز استان با جدیت در دستور کار این شرکت قرار دارد.

او در پایان گفت: با انجام طرح‌های گازرسانی برنامه‌ریزی‌شده، پیش‌بینی می‌شود که پوشش جمعیتی ۹۹.۵ درصد از خانوار شهرها و ۶۹.۹ درصد از خانوار روستاهای استان تا پایان امسال گازرسانی می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111718
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.