استاندار کرمان:


کشاورزی کرمان پای کار انرژی خورشیدی نمی‌آید

استاندار کرمان گفت: کرمان بهترین مکان برای انرژی خورشیدی است و بیشترین بازدهی را دارد، بارها این مسئله را اعلام کرده‌ایم اما کشاورزی پای کار نمی‌آید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان گفت: کرمان بهترین مکان برای انرژی خورشیدی است و بیشترین بازدهی را دارد، بارها این مسئله را اعلام کرده‌ایم اما کشاورزی پای کار نمی‌آید.

محمدمهدی فداکار در نشست شورای تسهیل کسب و کار شهرستان رفسنجان با عنوان تکاپو، فعالیت‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی و کشت پسته را مورد تاکید قرار داد.

او اظهارداشت: خط‌های انتقال آب استان در حال پیشرفت هستند و مشکل آب شرب را برطرف می‌کنند، هر چند رویه فعلی در آب کشاورزی مناسب نیست.

استاندار کرمان به مشکل کشاورزان در قطعی برق و موتورپمپ‌های کشاورزی نیز اشاره داشت و گفت: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس و تامین برق، کمک بزرگی به کشاورزی خواهد بود.

فداکار ابراز داشت: شرکت‌های بزرگ استان بار خودشان را از برق برداشته‌اند و باید در کشاورزی هم این کار انجام شود، کرمان بهترین مکان برای انرژی خورشیدی است و بیشترین بازدهی را دارد، بارها این مسئله را اعلام کرده‌ایم اما کشاورزی پای کار نمی‌آید.

او عنوان کرد: بخشی از منابع شرکت‌های بزرگ در استان هست، اما بانک‌ها بعضا نسبت منابع به مصارف‌شان منفی است و بیش از حد معمول نیز پرداخت تسهیلات داشتند.

استاندار کرمان گفت: مشکل ما این است که‌ سرمایه‌گذاری‌هایمان بانک‌محور است در حالی باید به‌ محوریت بازار سرمایه باشد. از اتکا به منابع بانکی باید خارج شویم و به بازار سرمایه حرکت کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.