استاندار کرمان:


کمبود و قطعی گاز صنایع باعث بیکاری خیلی از افراد می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه در زمستان کمبود گاز داریم و سهمیه‌بندی برای صنایع استان انجام شده، گفت: قطعی گاز در صنایع باعث بیکاری خیلی‌ها می‌شود و اداره گاز باید این موضوع را مدیریت کند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان صبح امروز در جلسه قرارگاه استانی سردار شهید سیدمحمد حجازی که با حضور سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه انرژی در کشور ما یک نعمت الهی است که باید درست و صحیح مصرف شود، چرا که در برخی فصول سال با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: تجربه تابستان امسال نشان داد که مدیریت مصرف می‌تواند مشکلات را برطرف کند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در تابستان امسال برق مشترکان خانگی کرمان قطعی نداشت، گفت: در زمستان کمبود گاز داریم و سهمیه‌بندی برای صنایع استان انجام شده است.
استاندار کرمان با انتقاد از عدم حضور فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در جلسه بیان کرد: حتماً عدم حضور ایشان در جلسه را پیگیری می‌کنیم و باید پاسخگو باشد و این مدیر را جریمه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون مترمکعب مصرف گاز در استان است که در حال حاضر ۸۰۰ متر مکعب کمبود گاز در استان کرمان داریم، افزود: قطعی گاز در صنایع باعث بیکاری خیلی‌ها می‌شود و اداره گاز باید این موضوع را مدیریت کند.
فداکار با بیان اینکه شرکت گاز وظیفه دارد در جهت صرفه‌جویی اطلاع‌رسانی کند و فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه تبلیغ شود، ادامه داد: مردم اگر از واقعیت مطلع باشند، حتماً همکاری می‌کنند همان گونه که همیشه پای کار بودند، شفاف برای آنها توضیح داده شود.
وی با اشاره به اینکه در بحث مشکلاتی که برای تولیدکنندگان مرغ ایجاد شده بود، دیدیم که مردم پای کار آمدند، بیان کرد: مردم مرغ موجود در بازار را خریداری کردند و اجازه ندادند مرغداران ضرر کنند.
استاندار کرمان، با بیان اینکه از هدررفت انرژی در ادارات حتماً باید جلوگیری شود، گفت: کمیته‌ای برای نظارت و رصد وضعیت مصرف انرژی در استان کرمان تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه بخش بالایی از مصرف گاز در مدارس و آموزش و پرورش است و حتماً باید مصرف گاز در ساعات و روزهای تعطیل مدارس مدیریت شود، افزود: حداقل ۱۰ درصد مصرف را اگر پایین بیاوریم این امکان وجود دارد که مدیریت مصرف گاز در زمستان انجام شود و قطعی گاز نداشته باشیم.
فداکار با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مصرف انرژی در ادارات در هر سه حوزه آب، برق و گاز را پیگیری و نظارت کنند، گفت: با صرفه‌جویی این امکان وجود دارد که خیلی از مشکلات کمبود انرژی را برطرف کرد و همه باید همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز نصب پنجره دوجداره در منازل و ادارات برای جلوگیری از هدررفت انرژی به یک فرهنگ تبدیل شده است، بیان کرد: این فرهنگ باید توسعه پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99464
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.