رییس دامپزشکی بم:


۷۵ درصد بیماری‌های نوپدید جزو بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان هستند

رییس اداره دامپزشکی بم گفت: حدود ۷۵ درصد بیماری های نوپدید که دغدغه جوامع بشری هستند، جزو بیماری های قابل انتقال از دام به انسان قرار دارند و بیماری کرونا که تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده یکی از همین بیماری های نوپدید است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مسعود اسدی” با تبریک هفته دامپزشکی اظهار کرد: همکاران بنده در اداره دامپزشکی سربازان نظام سلامت هستند زیرا با تمام توان مانع از بروز اپیدمی بیماری های مشترک بین حیوان و انسان می شوند و تلاش می کنند تا امنیت غذایی شهروندان به خطر نیفتد .

وی افزود: طبق آمار منتشر شده، حدود ۷۵ درصد بیماری های نوپدید که دغدغه جوامع بشری هستند، جزو بیماری های قابل انتقال از دام به انسان قرار دارند و بیماری کرونا که تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده یکی از همین بیماری های نوپدید است.

اسدی در ادامه بیان کرد: امروز در نقطه آرامش در حوزه دامپزشکی، دام و امنیت غذایی در شهرستان بم قرار داریم که امیدواریم با همکاری مجموعه شهرداری این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

رییس دامپزشکی بم بیان کرد:خوشبختانه به دلیل وجود زیرساخت کشتارگاه در بحث تامین دام موردنیاز شهرستان با مشکلی مواجه نشدیم.

به گفته وی در شش ماهه اول سال جاری ۹۰۰۰ راس دام در کشتارگاه بم کشتار شده  که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78025
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.