شکارچیان قوچ وحشی در بردسیر به دام افتادند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بردسیر گفت: محیط بانان در حین گشت در مناطق آزاد متوجه حضور شکارچیان متخلف در ارتفاعات کوه شده و آنها را دستگیر کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی عارفکیا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با مشاهده سه نفر متخلف در ارتفاعات کوه، سریعا به سمت قله کوه حرکت کردند.

او با اشاره به سرعت عمل ماموران یگان در رسیدن به ارتفاعات کوه افزود: متخلفان که فرصت فرار نداشتن، با جا گذاشتن لاشه یک راس قوچ وحشی، به صورت ماهرانه‌ای در زیر بوته‌های متراکم مخفی می‌شوند.

عارفکیا تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت پس از رسیدن به ارتفاعات، محل رویت شکارچیان را مورد بررسی قرار می‌دهند، پس از سه ساعت پیاده روی و جستجو، متوجه محل اختفا آنان می‌شوند که متخلفان بلافاصله اقدام به فرار می‌کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر اظهار داشت: در جریان این تعقیب و گریز یکی از متخلفان پس از مسافت دویست متر و دو متخلف دیگر بعد از طی چهار کیلومتر، دستگیر می‌شوند.

عارفکیا عنوان کرد: در این ماموریت لاشه یک راس قوچ وحشی، دو قبضه اسلحه گلوله زنی (کالیبر ۳۰۸ و ۷/۶۲)، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پنج تیر، سه دستگاه دوربین چشمی، یک فاصله یاب و مقادیری فشنگ کشف و ضبط و متخلفان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78029
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.