بیمارستان های جنوب در آماده باش کامل

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام آمادگی بیمارستان‌های جنوب کرمان گفت: روزانه از بیماران جدید که مشکوک باشند، تست گرفته می شود و به مرکز فرستاده می شود و تا کنون هیچ مورد ابتلایی در بین پاسخ های رسیده نبوده است.

خبرنگار: نجمه سعیدی

مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن اعلام آمادگی کامل بیمارستان های جنوب استان برای مقابله با این ویروس به کرمان نو گفت: بخش اعصاب بیمارستان امام جیرفت و بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان 12 فرودین کهنوج آماده و ایزوله شده اند، که موارد مشکوک در آن بستری شوند و در بقیه بیمارستان های کوچک جنوب استان هم قرار شده است که حداقل یک اتاق ایزوله به این منظور اختصاص داده شود و آمادگی کامل در جنوب استان در مورد این موضوع وجود دارد.

مکارم جهت کاهش نگرانی در مورد این بیماری یادآور شد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود یک درصد از مبتلایان به این ویروس نیاز به ای سی یو پیدا کرده و شرایط بحرانی خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: در بیمارستان های جنوب استان براساس مشاهدات بالینی و شرایط بیمار و در صورتی که شکی وجود داشته باشد، نمونه گرفته و برای آزمایش ارسال می شود و بیمار هم تحت مراقبت قرار می گیرد و تا کنون ابتلایی در جنوب استان گزارش نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: متخصصان عفونی بیمارستان ها نمونه هر موردی که امکان ابتلا به این بیماری را داشته باشند به تهران ارسال می کنند.

دکتر خیرخواه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز با بیان این نکته که آزمایش 18 مورد از نمونه های مشکوک در جنوب استان پاسخ منفی داشتند،به کرمان نو گفت : روزانه از بیماران جدید که مشکوک باشند، تست گرفته می شود و به مرکز فرستاده می شود و تا کنون هیچ مورد ابتلایی در بین پاسخ های رسیده نبوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43652
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.