راز موفقیت کره جنوبی در کاهش شیوع کرونا| آزمایش پشت آزمایش

شیوع کرونا در اغلب کشورهای جهان در حالی روند صعودی دارد که کره جنوبی توانسته همه‌گیری این ویروس را کند کند.

شمار تعداد مبتلایان به کروناویروس در این کشور اگرچه از هشت هزار مورد فراتر رفته اما روز گذشته مقامات کره جنوبی اعلام کردند تنها 74 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

این موضوع برای کشوری با 51 میلیون نفر جمعیت، می‌تواند نشان‌دهنده فائق آمدن بر شیوع کرونا باشد. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم در ایران طی روز گذشته بیش از هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است. اما رمز و راز موفقیت کره جنوبی در چیست؟

اگرچه خبرگزاری ایرنا دو روز پیش دلیل این موفقیت را همکاری مردم کره با دولت عنوان کرد (که قطعا عامل مهمی هم بوده است) اما اطلاعات منتشر شده از این کشور چیز دیگری می‌گوید.

5200 آزمایش در هر یک میلیون نفر

روز گذشته مجله علمی ساینس در گزارشی، راز موفقیت کره جنوبی را آزمایش‌های گسترده و سازمان یافته عنوان کرد.

بنا به آنچه که در این گزارش آمده و براساس اطلاعات موجود در سایت www.worldometers.info در کره جنوبی تاکنون بیش از 270 هزار آزمایش تشخیص کرونا انجام شده. یعنی به ازای هر یک میلیون نفر بیش از 5200 تست که از همه کشورهای درگیر با کرونا بیشتر است.

در کشورمان اما بر اساس اعلام رییس انستیتو پاستور ایران، مجموعا حدود 220 هزار کیت تشخیص وجود دارد که تا 24 اسفند پیش از 80 هزار کیت استفاده شده.

به گفته علیرضا بیگلری، روزانه 6 هزار آزمایش تشخیص کرونا در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود. بنابراین اگر در سه روز گذشته هم 18 هزار آزمایش دیگر انجام شده باشد، در ایران به ازای هر یک میلیون نفر، چیزی در حدود بیش از هزار تست گرفته شده، یعنی یک پنجم کره جنوبی.

خودقرنطینگی اجباری

دومین عامل موفقیت کره را می‌توان خودقرنطینگی اجباری عنوان کرد. اگرچه دولت کره دست به قرنطینه شهرها نزد اما خودقرنطینگی اجباری را به خوبی اجرا کرد.

در کره بیماران پرخطر با بیماری‌های اساسی در بیمارستان در اولویت قرار دارند. افراد با علائم متوسط به مراکز درمانی اعزام می‌شوند و اگر دو بار جواب آزمایششان منفی باشد، مرخص می‌شوند.

تماس نزدیک با افرادی که علائم کمتری دارند ممنوع است. همچنین این افراد و نزدیکانشان به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند. یک تیم محلی روزانه دو بار برای اطمینان از ماندن در قرنطینه و سوال درباره علائم با آن‌ها تماس می‌گیرند. کسانی که خودقرنطینگی را نقض کنند تا 2500 دلار جریمه می‌شوند.

موفقیت کره جنوبی در کاهش همه‌گیری کروناویروس، این کشور را به یک الگو در این زمینه معرفی کرده است که می‌توان با استفاده از روش‌های استفاده در کره، در دیگر نقاط جهان از جمله کشورمان، شیوع کرونا را نزولی کرد. اگرچه که کره جنوبی هم تاکنون نتوانسته به طور کامل کرونا را شکست دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45231
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.