معاون دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد


رسیدگی به ۱۵ شکایت و تخلف دارویی در رفسنجان طی ۳ ماه گذشته

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سه ماه سوم امسال ۱۵ مورد پرونده شکایت‌های دارویی رسیدگی و اقدام قانونی در زمان مشاهده تخلف صورت گرفته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مهسا حسنی‌پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان امروز ششم دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های رفسنجان و انار صورت گرفته که از این بین ۱۳۰ مورد گزارش بازرسی مربوط به سه ماهه سوم سال است.
او ادامه داد: طی این بازرسی‌ها چگونگی نحوه توزیع داروها و نحوه ارائه خدمت به مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار، بررسی اتصال داروخانه‌ها به سامانه‌های بیمه‌ای، وضعیت ثبت شیرخشک‌ها و کمبودهای دارویی و نظارت مستمر مسئول فنی داروخانه‌ها بر روند نسخه‌پیچی، هم چنین هرگونه تخلف از جمله نگهداری، عرضه و فروش داروهای تاریخ گذشته، فروش محصولات قاچاق یا تقلبی و احتکار مورد بازرسی قرار گرفت.
حسنی‌پور با اشاره به این‌که در این بازدیدها حضور مسئولان فنی در داروخانه و اشراف بر امور نسخه‌پیچی و ارائه خدمات دارویی نیز تاکید می‌شود، عنوان کرد: در فصل پاییز و سه ماهه سوم امسال ۱۵ مورد پرونده شکایت‌های دارویی رسیدگی و اقدام قانونی در زمان مشاهده تخلف صورت گرفت.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان یادآور شد: در حال حاضر ۶۷ داروخانه در شهرستان‌های رفسنجان و انار ارائه خدمات می‌کنند و داروسازان در سطح داروخانه‌ها آماده ارائه مشاوره‌های دارویی و تامین نیازهای داروهایی مراجعه‌کنندگان هستند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112857
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.