رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد


باور جدی برای توسعه گردشگری استان کرمان وجود ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان این که باور جدی برای توسعه گردشگری استان وجود ندارد، گفت: با وجود این همه مزایای گردشگری در استان اما دلیل وضعیت کنونی کرمان این است که به پتانسیل‌ها توجه نمی‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سیدمهدی طبیب‌زاده امروز ششم دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی “توسعه گردشگری استان کرمان، برنامه ۱۴۰۴” با گلایه از عدم استقبال مسئولان شهرستان‌ها از این نشست اظهار کرد: باور جدی برای توسعه گردشگری استان کرمان وجود ندارد و اشکال کار همین‌جاست.

او افزود: با وجود این همه مزایای گردشگری در استان اما دلیل وضعیت کنونی جایگاه کرمان این است که توجه نمی‌شود و خیلی دور از انتظار نیست که چرا کرمان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور مطرح نمی‌شود.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه از ۲۷ اثر ثبت جهانی که در کشور داریم، ۱۰ مورد مربوط به استان کرمان است، تصریح کرد: باید کمک کنیم که ذهنیت‌ها تغییر کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: قرار است تا سال ۱۴۰۴ رویدادهای مختلفی برگزار کنیم که منجر به معرفی استان کرمان و ازبین‌بردن ضعف شناخت شود و ۶۵ رویداد پیش‌بینی‌شده است.

او با تأکید بر اینکه گردشگری می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان کرمان باشد، افزود: در طرح توسعه گردشگری استان تلاش است سازمان‌یافته و در یک سیستم مدرن رویدادها را برگزار کنیم تا نتیجه آن معرفی کرمان به‌عنوان یک استان جاذب گردشگر باشد.

طبیب‌زاده اظهار کرد: مسئولیت استان کرمان در نمایشگاه گردشگری امسال به عهده اتاق بازرگانی است و قرار است نقطه عطفی باشد. درخواست داریم شهرداران، فرمانداران، مراکز اقامتی استان و… فعالانه در این نمایشگاه شرکت کنند؛۵۰۰ متر فضا گرفته‌ایم و از غرفه‌های بزرگ کشور خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: باید پروژه‌های این حوزه را نهایی و در همایش ارائه دهیم.

او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: معدن تا ۳۰ سال آینده تمام می‌شود و کشاورزی با مشکل آب مواجه است و اگر فکر اساسی نشود و کشاورزی مدرن و با بهره‌وری بالا نشود، از اقتصاد استان خارج خواهد شد؛ لذا یکی از راه‌هایی که می‌شود آینده استان را تأمین کرد، حوزه گردشگری است و وظیفه جهادی داریم و باید جدی بگیریم و باید کرمان ۱۴۰۴ با امسال تفاوت داشته باشد.

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به آغاز رویداد ملی چوگان از فردا در شهرستان بم اظهار کرد: برگزاری این رویداد کار بزرگی است.

او در ادامه بیان کرد: اقتصاد مکمل جایگزین‌هایی برای جاهایی که دارای نارسایی است، دارد؛ مانند کرمان که با چالش آب مواجه است، گردشگری را دارد.

شاهرخی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در توسعه گردشگری کرمان ۱۴۰۴ بیان کرد: رویداد “از کوه تا کویر” در استان کرمان پیش‌بینی‌شده تا به سمت کار بزرگی در حوزه گردشگری برویم.

همچنین محمد جهانشاهی مشاور برنامه کرمان ۱۴۰۴ در این نشست با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌های کرمان کم است، گفت: چهره کرمان ۱۴۰۴ باید متفاوت از امروز باشد، آن هم با رنگ و لعاب گردشگری.

او افزود: هر گوشه استان دست بگذاریم ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و. داریم؛ اما به این همه مزایا توجه نمی‌شود.

جهانشاهی با اشاره به کار حدود ۹ ماه در برنامه کرمان ۱۴۰۴ افزود: در گردشگری منابع داریم و به‌عنوان‌مثال رفتار فرهنگی یک روستا می‌تواند محصول شود؛ لذا باید با همکاری نهادهای حاکمیتی و مردم کار در حوزه گردشگری کار را دنبال کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112853
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.