ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس در کرمان آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان از آغاز ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس خبر داد و گفت: این فرایند به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به شروع فرایند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه ۱۰ آذرماه بنا به دستور وزیر کشور تصریح کرد: در استان کرمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت هفت روز در فرمانداری‌های ۹ حوزه اصلی سراسر استان از داوطلبان ثبت‌نام به عمل می‌آید که داوطلبان برای کسب ده کرسی مجلس از این ۹ حوزه با یک‌دیگر رقابت می‌کنند.

او با اشاره به ۹ حوزه اصلی انتخابات استان کرمان اظهار داشت: حوزه انتخابیه بافت برای شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، حوزه بم برای شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج، حوزه شهربابک برای شهرستان شهربابک، حوزه سیرجان برای شهرستان‌های سیرجان و بردسیر، حوزه جیرفت برای شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، حوزه رفسنجان برای شهرستان‌های رفسنجان و انار، حوزه زرند برای شهرستان‌های زرند و کوهبنان، حوزه کرمان برای شهرستان‌های کرمان و راور، حوزه کهنوج برای شهرستان‌های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب در نظر گرفته شده است.

بصیری گفت: داوطلبان باید برای ثبت‌نام یا به حوزه انتخابیه‌ای که قصد نامزدی از آن حوزه را دارند مراجعه کنند و یا از طریق حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام آمادگی نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: شرایط داوطلبی دارای دستورالعمل‌هایی مشخص است که توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در سایت استانداری و همچنین در فضای مجازی منتشر شده است، ولی به‌صورت مختصر تمامی داوطلبان باید دارای حداقل ۳۰ سال سن و حداکثر ۷۵ سال تمام، دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشند و اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و برای آقایان اصل و کپی کارت پایان‌خدمت را نیز به همراه داشته باشند.

بصیری ادامه داد: همزمان با شروع ثبت نام شاهد شکل گیری هیأت‌های اجرایی نیز هستیم که تعداد شعب پس از شکل‌گیری این هیأت‌ها مشخص می‌شود.

او افزود: انتخابات مجلس دارای بیست‌وپنج فرآیند است که امسال تمامی مراحل به جز اخذ رأی و شمارش آراء به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و احتمالاً در برخی شهر‌های کشور نیز تمامی مراحل به صورت تمام‌الکترونیکی خواهند بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38012
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.