هیچ شکایتی درباره انتخابات ریاست جمهوری در کرمان نداشتیم

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: حتی یک مورد شکایت در سراسر استان پهناور کرمان مبنی بر تخلف یا تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به ما نرسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رضا رضایی در نشست خبری ضمن گرامیداشت ۲۶ تیر سالروز تشکیل شورای نگهبان با بیان اینکه وظیفه ما صیانت از آرای مردم است اظهار داشت: اعضای هیات نظارت استان کرمان ۱۷۷ نفر در انتخابات اخیر بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع کل شبکه نظارتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان ۱۰ هزار و ۱۸۸ نفر بودند عنوان کرد: در صورت نیاز آمادگی داشتیم که تا ۱۷ هزار نفر نیرو را در عوامل انتخاباتی جابه جا کنیم و به گونه ای برنامه ریزی کرده بودیم که هیچ مشکلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش نیاید.

رضایی گفت: شورای نگهبان به عنوان حافظ و نگهبان نظام در ۲۶ تیرماه سال ۵۹ شکل گرفت و بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت استصوابی بر مراحل انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی قانون اساسی را برعهده دارد.

شورای نگهبان در حفظ ارزش‎‌های نظام جمهوری اسلامی با هیچ کس تعارف ندارد

وی با اشاره به رد صلاحیت برخی افراد از جناح های مختلف در انتخابات افزود: این موضوع نشان می‌دهد شورای نگهبان در حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی با هیچ کس تعارف ندارد.

رضایی بیان داشت: بر این اساس شورای نگهبان نباید در امور شوراهای شهر و روستا دخالت کند لذا نظارت بر رد و تایید صلاحیت کاندیداها و برگزاری انتخابات از وظایف شورای نگهبان نیست و در انتخابات اخیر هم دخالتی در این حوزه نداشتیم لذا براساس شرح وظایف پاسخگو هم نیستیم.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمان افزود: قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی نهاده و نداشتن وظیفه قانونی شورای نگهبان در قبال این انتخابات، ضعف قانون را نشان می‌دهد زیرا انتخاباتی با این گستردگی نیاز به ساز و کارهای قانونی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی کشور در پنجمین دوره این انتخابات در زندان به سر می برند گفت: پس از بازشماری، آرای بسیاری از شهرهای کشور در انتخابات شوراهای اسلامی در حال جابه جایی است.

رضایی همچنین درباره واکسیناسیون عوامل انتخابات در مقابل کرونا توضیح داد: بنا بود بر اساس بخشنامه وزارت کشور عاملان انتخابات واکسینه شوند که این کار در زمان برگزاری انتخابات به صورت کامل انجام نشد و شورای نگهبان نامه ای به استان ها زد که به علت اینکه زمان انتخابات گذشته، شورای نگهبان در این طرح شرکت نخواهد کرد و دست اندرکاران شورای نگهبان نیز بر مبنای تصمیم ستاد مقابله با کرونا همانند دیگر مردم واکسینه شوند زیرا تفاوتی بین ناظران و مردم قائل نیستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.