امام جمعه رفسنجان: در کار ائمه جمعه دخالت نکنید!

آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)  تبریک گفت و به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد که همگان را به بصیرت دعوت می کند.

امام جمعه کرمان گفت که بصیرت درک صحیح و درست از مسائل شخصی و اجتماعی است. وی به سخنان رهبری اشاره کرد که گفتند در رابطه با اینکه برخی هنوز خطر استکبار و آمریکا را درک نمی کنند و می گویند که چرا با آمریکا ارتباط برقرار نمی کنیم در صورتی که ما بارها آمریکا را امتحان کرده ایم.

آیت الله جعفری با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مفتح در سال ۵۸ و نامگذاری این روز به نام حوزه و دانشگاه گفته که این شهید در راه رسیدن به اهداف عالیه دینی و اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

خطیب جمعه کرمان همچنین با تبریک پیروزی و آزادسازی شهر حلب بیان داشت که این شهر از شهرهای مهم کشور سوریه است و پس از ۴ سال آزاد شده است.

امام جمعه کرمان به نقش سردار سلیمانی در آزادسازی شهر حلب اشاره کرد و گفت : «در دیداری که با سردار سلیمانی داشتم، ایشان خوشحال بودند و امیدواریم به زودی دیگر مناطق سوریه نیز از دست تروریست‌ها آزاد شود».

اگر من مسائل کشور را نگویم می‌گویند از وقایع کشور چیزی نمی‌داند

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان گفت: «بعضی‌ها می‌گویند ائمه جمعه استان در مورد برجام حرف نزنند، اول اینکه امام جمعه‌ها از ولی‌امر خط می‌گیرند و لاغیر، شورای سیاست‌گذاری هم به ائمه جمعه نمی‌گوید چه بگویند چه نگویند از طرفی این جا ترکیه نیست که سکولار باشیم و نیز نماز جمعه صرف عبادی نیست بلکه عبادی سیاسی است. اگر من مسائل کشور را نگویم می‌گویند از وقایع کشور چیزی نمی‌داند و لذا ما می‌خواهیم دیگران در کار ائمه جمعه دخالت نکنند».

امام جمعه رفسنجان از برخورد نیروی انتظامی با متکدیان تشکر کرد و ادامه داد که این متکدیان ار کشورهای دیگر از جمله پاکستان بودند و در خیابان های شهر حضور داشتند و چهره بدی برای شهر ایجاد کرده بودند.

حجت الاسلام رمضانی پور بیان کرد که روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری نزدیک است که فقط عنوانی برای این روز است و غرب و آمریکا مسلمانان را به شهادت می رسانند و از خشونت در کشورهای منطقه نفع می برند.

ائمه جمعه تبیین‌گر کلام رهبر هستند

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت گفت: « برجام گرهی از مشکلات کشور و مردم  باز نکره است، ائمه جمعه تبیین‌گر کلام رهبری هستند، پس اگر ما از برجام حرف نزنیم از چه چیزی حرف بزنیم. تعیین تکلیف سیاسیون برای ائمه جمعه کار درستی نیست».

حجت‌الاسلام کرمی‌پور با گرامیداشت هفته حمل و نقل گفته که راهداران با از خودگذشتگی و تحمل سختی ها تلاش می کنند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

‌کرمی‌پور بیان کرد: «شهر حلب با مقاومت آزاد شد نه با مذاکره، پس باید محکم ایستاد و با مقابله با دشمن برخورد کرد نه با مذاکره. وی از وزارت امور خارجه انتقاد کرد و گفت ما چهار ماه در کشور سوریه دستگاه دیپلماسی نداشتیم. زمستان می‌گذرد اما سیاهی آن بر زغال می‌ماند».

 وحدت شیعه و سنی ضروری است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه این هفته کهنوج گفته وحدت محور اصلی انقلاب اسلامی است و وحدت شیعه و سنی برای امت ضروری است.

امام جمعه کهنوج از اداره کل اطلاعات استان کرمان برای برگزاری همایش آیین برادری جنوب و شرق استان تشکر کرد. این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت و استاندار کرمان در قلعه گنج برگزار شد.

حجت الاسلام افشار منش افزود که اختلاف میان مسلمین ساختگی و به سود دشمن است. وحدت محور می خواهد که این محور پیامبر و قرآن است، باید به این موارد مشترک بیشتر توجه شود.

وی به ۲۷آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت که به مناسب شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح این روز نامگذاری شده است. این شهید همیشه دغدغه های فرهنگی داشت.

خطیب جمعه کهنوج با تبریک آزادی حلب افزود این آزادی دستاوردهای داخلی و خارجی داشت. او به افتتاح سه مدرسه با همکاری بنیاد برکت اشاره کرد و بیان داشت باید به مناطق محروم نگاه ویژه ای داشت. وی در مورد برجام هم گفت تمدید تحریم ها نقض برجام و این نشان  بدعهدی کشور آمریکا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7832
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.