بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا در کرمان آغاز شد

دبیر هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر در هیات‌های اجرایی استان از امروز(چهارشنبه) اول اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش کرمان نو، محمد رضا حسنی سعدی افزود: پس از اتمام کار بررسی داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی و عشایری در هیات های اجرایی، پرونده داوطلبان به هیات نظارت ارسال می شود تا در مهلت قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی به فرمانداری‌های و بخشداری‌های اعلام می شود و اعتراضات ابتدا در بخش و شهر خود پیگیری می شود و سپس در دبیرخانه هیات نظارت استان طرح و رسیدگی  و رای نهایی صادر خواهد شد.

دبیر هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان اظهار داشت: بررسی داوطلبان شوراهای شهر در هیات های اجرایی و نظارت حال اقدام است و تا ششم اردیبهشت ادامه دارد که نتیجه آن متعاقبا به داوطلبان اعلام می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان نظارت در امر بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با نگاه بازی عمل می کنند و به دنبال مشارکت حداکثری هستند.

حسنی سعدی ادامه داد: حق الناس مردم به گردن ما است تا خدایی ناکرده یک مورد هم فردی با توانایی ضعیف، نداشتن تخصص لازم و شرایط لازم وارد شوراها نشد تا کار مردم معطل بماند.

وی گفت: در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر ۲ هزار و ۵۶ داوطلب ثبت نام کرده اند که هشت درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است که برای ۴۴۰ کرسی نمایندگی رقابت می کنند.

دبیر هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان افزود: کرسی های نمایندگی شوراهای شهر نسبت به دور قبل ۱۷ درصد رشد داشته است و افراد داوطلب انتخابات شوراهای شهر در استان کرمان ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن هستند.

وی بیان کرد: در روستاهای استان کرمان نیز برای انتخابات شوراهای روستا و عشایری ۱۶ هزار و ۷۵۶ نفر ثبت نام کرده اند که در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا،   بیش از هشت هزار کرسی نمایندگی وجود دارد

حسنی سعدی تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ انتخابات پر شور و با مشارکت بالایی در استان کرمان و سراسر کشور به کوری چشم دشمنان ایران برگزار شود و نیروهای خوبی به لطف انتخاب مردم وارد شوراهای شهر و روستا شوند.

انتخابات شوراهای اسلامی روستاها همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68982
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.