حمله نفر بیست و سوم انتخابات شورای شهر به دولت، رزم حسینی، لیست امید و دیگران

 

حجت‌الاسلام ربانی در جلسه شب گذشته تندترین اتهامات را به فرماندار، استاندار، هیأت اجرایی انتخابات و منتخبان لیست و البته دولت تدبیر و امید وارد کرد. او گفت که «امیدوارم دولت آقای روحانی در توجه به اقشار ضعیف و برخورد با فساد موفق باشد. البته بعید می‌دانم. چون دولت روحانی دولت رفاه‌طلبان است و فساد در بخش‌هایی از این دولت لانه کرده است.» این عضو شکست‌خورده در انتخابات «تعداد زیادی از منتخبان شورای پنجم را به قانون‌شکنی و بداخلاقی» متهم کرد و ورود آن‌ها به شورای پنجم را به «غذا دادن و حمایت غیرقابل‌انکار بعضی از عناصر اجرایی استان» ربط داد که با این کارها «ظاهراً» توانستند رأی مرد را جلب کنند. نفر بیست و سوم انتخابات شورای شهر پنجم سپس اتهاماتش را روانه رزم حسینی، استاندار کرمان کرد و گفت که «از مدت‌ها پیش، پروسه‌ای توسط آقای رزم حسینی، استاندار کرمان مبنی بر تخریب شورای شهر کرمان آغاز شد و امروز اهداف آن روز آقای رزم حسینی بر همگان روشن و آشکارشده است.» ربانی بعد از اتهام زدن به دولت و استاندار، به لیست امید حمله کرد و منتخبان شورای پنجم را «جمعی افراد گمنام» خواند که با «اقدامات خلاف قانون» و «حمایت چهره‌های دخیل در فتنه 88» وارد شورا شدند و این امر را تعجب‌برانگیز خواند. این اظهارات در حالی بود که وی یک ماه پیش مدعی شده بود احمدی‌نژاد کلید فتنه را زده است. او که در صورت نیاز شورای شهر کرمان به 22 نفر هم نمی‌تواند وارد شورا شود، از جعفری و مؤیدی، دو عضو دیگر شورای چهارم هم مایه گذاشت و گفت که «چقدر خنده‌آور و تلخ است این سناریو که افرادی مثل جعفری و مؤیدی با پشتوانه 20 هزار نفر اصناف رأی نیاورند و افراد مجهول‌الهویه با حمایت دوستان توانستند گوی سبقت را بربایند.» او تخلفات انجام‌گرفته در طول تبلیغات و هنگام رأی‌گیری و شمارش را آن‌قدر زیاد دانست که به‌زعم او «قابل‌شمارش نیستند.» ربانی تقاضا کرد که صندوق‌های رأی بازشماری شوند و گفت که «فرزندان حاج قاسم و علی اجازه نمی‌دهند فتنه گران به عرصه برگردند.» کمال جوانمرد، دیگر عضو شکست‌خورده در انتخابات هم از ابهام «مهندسی انتخابات» سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که این ابهام رد شود.

تذکر مشرفی

علی‌اکبر مشرفی، رییس شورای شهر پس از اظهارات این اعضا گفت که «اظهارات هر فردی، شخصی است و از طرف شورا نیست.» او درباره اظهارات ربانی و تهمت‌های او به رزم حسینی هم گفت که «آنچه شاهد بودم، زحمات شبانه‌روزی آقای رزم حسینی بوده. امیدوارم ایشان همچنان به‌عنوان نماینده دولت در کرمان به فعالیت خود ادامه دهند.آقای ربانی، منصف باشید، زحمات آقای استاندار بر کسی پوشیده نیست.»

انتقاد ایران‌منش

زهرا ایران‌منش، عضو شورای شهر چهارم و منتخب شورای شهر پنجم که جزو لیست اصلاح‌طلبان است خطاب به ربانی گفت که «ما هم در شورای شهر دوم شکست خوردیم اما شکست را پذیرفتیم. آقای ربانی، شما هم به‌جای اتهام زدن، شکست را بپذیرید و آسیب‌شناسی کنید.»

واکنش شهردار

علی بابایی، شهردار کرمان هم خطاب گفت که آقای ربانی کوبنده حرف زد و در شان شورا نبود. ای‌کاش بحث‌های سیاسی را از کارهای اجرایی جدا می‌کردید. اگر همراهی دستگاه‌های دولتی مثل استانداری نبود، برخی پروژه‌های شهر مثل میدان آزادی آغاز نمی‌شدند.»

دفاع رییس از شورا

علی‌اکبر مشرفی، رییس شورای شهر کرمان در ابتدای این جلسه از عملکرد شورای شهر چهارم دفاع کرد و گفت که شورای شهر چهارم زحمات زیادی کشیده و همیشه آماده‌ام درباره زحمات کشیده شده در این شورا پاسخگو باشم. متأسفانه هجمه‌های زیادی علیه شورای چهارم شکل گرفت که امیدوارم همه باانصاف رفتار کنند.

 

اظهارات ضدونقیض ربانی

پس از جلسه شورا با ربانی درباره اتهاماتش صحبت کردیم.

* شما یک ماه قبل گفته بودید فتنه را احمدی‌نژاد کلید زد. امروز اما گفتید اعضای لیست امید با حمایت «فتنه گران» وارد شورا شدند. منظورتان این است که اعضای لیست امید با حمایت «احمدی‌نژاد» وارد شورا شدند!؟

من نگفتم آقای احمدی‌نژاد شروع کرده، گفتم کلید فتنه را آقای احمدی‌نژاد زد! متأسفانه برخی کلید را حذف کردند و این بی‌تقوایی است.

* اتهام رفاه‌طلبی و فساد به دولت، بی‌تقوایی نیست؟ شما در سه سال اخیر هیچ انتقادی به دولت نداشتید اما بعد از رأی نیاوردن به‌یک‌باره تغییر موضع دادید، این بی‌تقوایی نیست؟

شما می‌دانید من صراحت لهجه دارم و مواضع مستندی می‌گیرم. من آقای روحانی را قبول دارم اما فلان وزیر و خانواده‌اش سوءاستفاده کردند و همه ایران هم می‌دانند. این است که فساد لانه می‌کند.

*  یعنی این اظهارات شما ربطی به شکست شما در انتخابات ندارد؟

خیر. من نه اصلاح‌طلبم و نه اصولگرا و حرفم را راحت می‌زنم.

* اظهارات شما درباره انتخابات اخیر این را تداعی می‌کند که به نظام اتهام تقلب می‌زنید.

نه. من نگفتم تقلب، گفتم تخلف. تخلف به حدی بود که نمی شود آن را انکار کرد.

* شما فکر می‌کنید تخلف به حدی بوده که از ورود شما به شورا جلوگیری کرده؟

بررسی بکنند.

* به نظر شما برنامه‌ریزی‌شده بوده یک عده خاصی وارد شورا شوند؟

نمی‌دانم.

* در جلسه شورا گفتید برنامه‌ریزی کردند یک عده خاصی وارد شوند. این را تأیید می‌کنید؟ آیا تخلفات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که جلوی ورود شما را به شورا بگیرند؟

بحث ورود من به شورا نیست. بحث این است که آمار رأی‌ها با توجه به تخلفات صورت گرفته کاهش پیداکرده. این باید بررسی شود. باید بازشماری شود و اگر بنده به این نتیجه برسم که رأی‌ها واقعی هستند، از همه عذرخواهی می‌کنم.

* اطمینان دارید تخلف شده؟

شما می‌خواهید چه جوابی از من بگیرید.

* حرف‌های شما تناقض دارد. در جلسه شورا گفتید تخلف آنقدر زیاد است که قابل شمارش نیست، الان می گویید نمی دانید تخلف شده یا نه.

نه. حرف‌های من را بررسی کنید.

* همچنین یکجا گفتید احمدی‌نژاد فتنه را شروع کرده و امروز گفتید فتنه گران از لیست امید حمایت کردند.

ببینید من با فتنه گران درهرصورت مخالف هستم. چه محصوران چه افراد دیگر.

* به نظر شما چه کسانی فتنه کردند؟

من نام نمی‌برم. می‌توانم جواب شما را ندهم. اما با صراحت می‌گویم با آن‌کسانی که فتنه کردند، مخالف هستم.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11337
1 نظر
  1. حسین می گوید

    خداروشکر این قبیل افراد وارد شورا نشدند،مردم کرمان آگاه تر شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.