زمزمه ابقای رزم حسینی؛ بلندتر از همیشه

آذر 92 بود که علیرضا رزم حسینی به سمت استانداری کرمان انتخاب شد و به نظر می رسد آذر امسال وی حکم استانداری کرمان در دولت دوازدهم را هم دریافت کند.

احمد حمزه، نماینده اصلاح طلب مردم شهرستان های کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی به «کرمان نو» خبر داد که وزیر کشور تصمیم دارد رزم حسینی را ابقا کند.

او گفت که چهارشنبه گذشته با رحمانی فضلی صحبت کرده و از این تصمیم آگاه شده است.

در همین حال یحیی کمالی پور، نماینده مستقل مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس به ایسنا گفته

هفته جاری پرونده تغییر استانداران بسته خواهد شد، ضمن آنکه تغییر استاندار کرمان یک شایعه است و «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار کرمان باقی خواهند ماند.

شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس که به علی لاریجانی نزدیک است، در این رابطه به ایسنا گفته

مردم شریف استان کرمان به شایعاتی که مبنی بر تغییر استاندار کرمان است، توجه نداشته و به هیچ عنوان نگران نباشند، زیرا استاندار کرمان ابقا شده است.

در حالی ماندگاری رزم حسینی در کرمان قطعی به نظر می رسد که پیش از این شایعه شده بود علی اوسط هاشمی، استاندار قبلی سیستان و بلوچستان که از اصلاح طلبان خوشنام است، به کرمان می آید. او البته چندی پیش به کرمان نو گفته بود که با او در این زمینه صحبتی نشده است. اینجا را بخوانید:

اوسط هاشمی: استانداری کرمان؟ فعلا صحبتی نشده است

یک منبع آگاه به «کرمان نو» گفته اوسط هاشمی با وزیر کشور میانه خوبی ندارد، به همین دلیل رحمانی فضلی حاضر نیست سمت استانداری کرمان را به او بسپارد.

اگرچه حامیان اصلاح طلب روحانی در کرمان چندان میانه خوبی با رزم حسینی ندارند و برخی حتی ابقای او را موجب یاس و ناامیدی بدنه اجتماعی اصلاح طلب در کرمان می دانند اما به نظر می رسد چهره های شاخص اصلاح طلب کرمان ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی رزم حسینی استاندار بماند.

به خصوص که انتصابات اخیر در دولت نشان می دهد اصلاح طلبان نقش کمتری در دولت دارند. به همین دلیل آن ها ترجیح می دهند رزم حسینی تقریبا معتدل که گاهی اوقات با اصلاح طلبان همصدا می شود و گاهی اوقات با اصولگرایان، بر مسند خود باقی بماند تا اینکه فردی به طور کامل اصولگرا استاندار کرمان شود.

در این میان کناره گیری آیت الله جعفری از سمت امام جمعه شهر کرمان و نماینده ولی فقیه در استان در این تصمیم اصلاح طلبان بی تاثیر نبوده.

آیت الله جعفری را جزو معتدل ترین ائمه جمعه ایران می دانند و مشی او را با هم استانی اش، آیت الله هاشمی رفسنجانی مقایسه می کنند. اینجا را بخوانید:

آیت‌الله جعفری: نگران کرمان پس از خود نیستم

در شرایطی که امام جمعه معتدل کرمان از سمت خود کناره گیری کرده و مشخص نیست امام جمعه آتی چه مواضعی داشته باشد، اصلاح طلبان ترجیح می دهند شرایط موجود در استانداری کرمان حفظ شود، اگرچه انتقادات از رزم حسینی باقی است.

از طرف دیگر اصولگرایان هم که در دو سال گذشته روابط تقریبا نزدیکی با رزم حسینی داشته اند، از ابقای او به طور کامل حمایت می کنند.

ابتدای خرداد امسال که رزم حسینی از سمت خود استعفا کرده بود، نمایندگان اصولگرا اولین کسانی بودند که خواستار مخالفت وزیر کشور با این استعفا شدند و در ماه های گذشته هم نمایندگان راست گرا بودند که بر ماندنی بودن رزم حسینی تاکید می کردند.

بدین ترتیب به نظر می رسد سرانجام صندلی استانداری کرمان در دستان رزم حسینی است. او که حالا حمایت هر دو جناح سیاسی را دارد، باید تصمیم بگیرد استاندار کرمان بماند یا نه، حتی اگر عملکردش به گونه ای بوده باشد که آرای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 نسبت به 92 در استان کرمان ریزش داشته باشد.

در انتخابات سال 1392، از میان یک میلیون و 441 هزار و 935 رای، 855 هزار و 463 رای به نام حسن روحانی نوشته شده بود. یعنی 59.33 درصد آرای استان به روحانی اختصاص داشت.

در انتخابات سال 1396 اما در حالی که تعداد آرای درست نسبت به چهار سال پیش 99 هزار و 262 رای بیشتر بود اما آرای حسن روحانی 50 هزار و 659 رای کمتر شده بود و او 51.12 درصد آرای کرمانی ها را به خود اختصاص داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15167
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.