شورای‌شهر بم در برابر فشارها مقاومت می‌کند

کرمان نو در سلسله گزارش هایی به روند انتخاب شهردار در شهرهای مختلف استان پرداخته است. یکی از اولین گزارش ها مربوط به روند انتخاب شهردار در شهر بم بود. دو تن از نمایندگان مردم بم به خبرنگار ما گفتند که تعدادی نامزد برای پست شهرداری وجود دارد که از آنها برنامه مدون کوتاه مدت و بلند مدت می خواهیم و فارغ از گرایش سیاسی، فردی مدیر را انتخاب می کنیم.
اما شنیده های خبرنگار کرمان نو حاکی از تحت فشار قرار گرفتن اعضای شورای شهر بم برای انتخاب شهردار این شهر است برای آگاهی از صحت و سقم این خبر با نایب رئیس شورای شهر بم تماس گرفتم.
سمانه سام نژاد گفت که معیارهایی برای انتخاب شهردار مشخص کردیم. با خرد جمعی تصمیم میگیریم. براساس معیارهای مشخص شده گزینه ها را می سنجیم و هر کدام که بیشترین هم پوشانی را داشته باشد به عنوان شهردار معرفی می شود. شورای شهر طبق قانون سه ماه فرصت دارد که شهردار جدید را انتخاب کند.
او افزود که از جمله مهمترین معیارهای ما پاک دستی، داشتن سابقه کار اجرایی، آشنایی با ضوابط کار شهرداری، توانایی تعامل با سایر مدیران و اقتدار است.
این عضو شورای شهر بم در رابطه با تحت فشار قرار گرفتن اعضای شورای بم گفت که لابی های قبل انتخابات در همه شهرها وجود دارد، صرفا مختص بم نیست. من پیش از این هم عضو شورا بودم، هجمه های دوره های قبل خیلی بیشتر بود. این دوره هم فشارهایی وجود دارد اما نمایندگان در برابر این فشارها مقاومت می کنند. یکی از مواردی که با دوستان در شورا صحبت می کنیم این است که ما منتخب مردم هستیم و رای مردم امانت است باید امانت دار باشیم پس خیلی نمی توانیم پای میز مذاکره و دخالت دادن سلیقه سیاسی بنشینیم.
وی افزود که خوشبختانه دوستان منتخب شورا نشان دادند که مستقل تصمیم می گیرند و کسی آنها را هدایت نمی کند، شاید تحت فشار باشند اما مقاومت می کنند.
سام نژاد ادامه داد که شرایط فعلی شهرداری را به عنوان معیار انتخاب کردیم، شهردار آینده باید بهتر از شهردار فعلی باشد. اگر گزینه های ما بهتر از وضعیت حال باشند قطعا شهردار عوض خواهد شد.
او بیان کرد که اگر گزینه سفارشی در بین گزینه ها باشد و کسانی از آنها حمایت کند و من شخصا با این گزینه ها مخالفت می کنم و ترجیح می دهم که وضعیت فعلی باقی بماند، اما اگر گزینه قوی تر از وضعیت فعلی باشد ۱۰۰ درصد موافق تغییر هستم. وقتی از تغییر صحبت می کنیم دنبال تغییر بزرگی هستیم، براساس معیارها فردی را انتخاب می کنیم که بیشترین نمره را از معیارهای ما بگیرد.
سام نژاد گفت که شخصا برای من مهم نیست که این افراد سفارش شده چه کسانی هستند شهردار باید خلاقیت، جسارت، توان کار و داشته باشد.
مردم بم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت با شرکت در انتخابات خواسته خود برای تغییر را بیان کردند. امیدواریم همانطور که سام نژاد گفت رای مردم حق الناس و امانت شناخته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13915
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.