پیشرفت حاشیه‌نشینی در کرمان متوقف شده است

به گزارش ایرنا محمدعلی توحیدی روز پنجشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهید رجایی و باهنر گفته امروز حاشیه نشینی در شهر کرمان متوقف، حاشیه های شهر کرمان ساماندهی و جلوی پیشرفت حاشیه نشینی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان در زمینه حوزه عمران روستایی کرمان طی سال گذشته هزینه شده است ادامه داد که امروز فاصله بین خدمات شهری و روستاها در زمینه آب، برق و ارتباطات کاهش یافته و ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

توحیدی می‌گوید که هفته دولت سال جاری ۲۴ طرح با اعتبار ۷۱۸میلیارد تومان به بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که پروژه فرآلیاژ، فولاد بوتیای ایرانیان از جمله این طرح ها است.

وی تصریح کرد که در حوزه اشتغال بر اساس آمار سال گذشته هشت هزار و ۸۰۱ نفر در کاریابی های شهر کرمان ثبت نام کرده اند و پنج هزار و 56 نفر این افراد مشغول به کار شده اند.

فرماندار کرمان با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان کرمان گفت: «اقداماتی در راستای تکمیل زیرساخت های گردشگری از جمله احداث اقامتگاه های بوم گردی انجام و موجب جذب گردشگر خارجی شده است و در سال های آینده ثمره این اقدامات در شهرستان کرمان مشاهده می شود.»

وی افزود که نیروگاه بزرگ انرژی خورشیدی ۲۰ مگاواتی بدون هیچ آلودگی در ماهان کرمان ساخته شده و این در حالی است که ۷.۵مگاوات مصرف برق شهر ماهان است لذا این نیروگاه می تواند سه برابر برقمورد نیاز شهر ماهان را تامین کند.

توحیدی همچنین از روند صعودی شاخص های امنیتی در شهرستان کرمان خبر داد و عنوان کرد:« در سال گذشته هیچ یک از کنسرت ها در کرمان لغو نشده و هیچ حواشی نداشتند و سخنرانی های سیاسی و انتخاباتی با هماهنگی دستگاه ها به خوبی برگزار شده است.»

وی به اقدامات اشتغالزایی در شهداد کرمان نیز اشاره کرد و گفت: جوانان جویای کار در شهداد می توانند با ثبت نام در سایت یا مراجعه به بخشداری شهداد عملیات ثبت نام خود را انجام دهند و مشغول به کار شوند.

فرماندار کرمان به اقدامات توسعه ای معین اقتصادی گلباف کرمان نیز اشاره کرد و افزود: ۱۴۰نفر با همت بانک رسالت در گلباف مشغول به کار شدند و امروز دارای درآمد قابل توجهی هستند.

وی اضافه کرد: توسعه متوازن و توجه بیشتر به مرکز استان کرمان منجر به توسعه کل استان می شود از سیاست های کلان استاندار کرمان است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.