رییس پلیس راهور شهرستان کرمان با اشاره به ترافیک اول مهر:


از دوشنبه ترافیک سنگین‌ می‌شود

ترافیک سنگین به روال هر سال همزمان با شروع سال تحصیلی از صبح امروز (شنبه) خیابان‌‎های شهر کرمان را درگیر کرد؛ مشکلی که به گفته مسئولان راهنمایی و رانندگی از روز دوشنبه این هفته پر رنگ‌تر می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راهور شهرستان کرمان با اشاره به ترافیک خیابان‌های شهر کرمان در زمان بازگشایی مدارس گفت: به‌منظور ساماندهی سرویس‌های مدارس و جلوگیری از ترافیک‌های پیش‌بینی‌شده که هر ساله شهر کرمان را درگیر می‌کند، در طول تابستان کارگروه ماده ۱۸ با عوامل شهرداری و آموزش‌وپرورش تشکیل شد.

 سرهنگ امین پاک‌ایزدی افزود: در طول تابستان در کارگروه ماده ۱۸ تصمیم گرفتیم اقدامات در مورد سرویس مدارس به‌گونه‌ای باشد که به‌محض بازگشایی مدارس مشکلی در تردد دانش‌آموزان به وجود نیاید و ترافیک‌های سنگین را نیز شاهد نباشیم.

او خاطرنشان کرد: ما از طریق رسانه‌های جمعی چندین ماه قبل از شروع سال تحصیلی نکات را به والدین، مسئولان و مدیران مدارس گوشزد کردیم.

 رئیس پلیس راهور شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با بازگشایی مدارس تمامی خیابان‌هایی که در آنها مدرسه وجود دارد و خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر هر سال درگیر ترافیک هستند؛ اما باتوجه‌به تعطیلی روز یکشنبه هنوز ترافیک آن‌چنان سنگینی را در خیابان‌های کرمان شاهد نبودیم و پیش‌بینی ما این است که از روز دوشنبه شاهد ترافیک‌های سنگین‌تری باشیم.

 او بیان کرد: حتی برای افرادی که قصد داشتند به‌صورت پیاده فرزندانشان را به مدارس بیاورند اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره نکات ایمنی انجام دادیم.

 پاک‌ایزدی خاطرنشان کرد: همچنان باید والدین، مدیران مدارس و دانش‌آموزان نکات ایمنی را به‌ویژه به کودکانی که سال اول دبستان هستند در زمینه نحوه تردد از خیابان گوشزد کنند.

 او بیان کرد: عوامل راهنمایی‌ورانندگی در ۲ هفته اول مهر و اگر لازم باشد تا آخر مهر طرح استقرار صبحگاهی دارند و در میدان‌ها، اطراف مدارس و جاهای پرتردد و حساس مستقر هستند.

 رئیس پلیس راهور شهرستان کرمان گفت: استقرار نیروهای راهنمایی‌ورانندگی در سطح شهر به‌ویژه در روزهای ابتدایی مهر به این دلیل است که در صورت بروز گره‌های ترافیک وارد عمل شوند تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید و شهروندان بتوانند به‌موقع فرزندانشان را به مدارس برسانند.

 او درعین‌حال خاطرنشان کرد: ترافیک امروز شهر کرمان را نیمه‌سنگین می‌دانیم البته در روز دوشنبه احتمال حاکم شدن شرایط سنگین بر ترافیک شهری وجود دارد.

 پاک‌ایزدی: هر چند تدابیر لازم برای مقابله با ترافیک اندیشیده شده اما نمی‌توانیم بگوییم که روزهای آینده ما شاهد ترافیک نیستیم؛ با حضور عوامل مجموعه راهنمایی‌ورانندگی تلاش داریم این ترافیک روان شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109176
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.