تلاش برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمان هم‌زمان با بازگشایی مدارس:


۲۲ اتوبوس در خط میدان آزادی – میدان شهدا (مشتاق) کار می‌کنند

با اضافه‌شدن ۷ اتوبوس نو به خط آزادی به مشتاق تعداد اتوبوس‌های این مسیر به ۲۲ اتوبوس رسید.

محمدباقر سلطانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در گفتگو با کرمان‌نو گفت: «از تعداد اتوبوس‌های رونمایی شده ۷ اتوبوس نو از وزارتخانه به ناوگان حمل‌ونقل کرمان اضافه شده است و ۱۳ اتوبوس دیگر نیز بازسازی شده‌اند.»

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان ادامه داد: «خط آزادی به مشتاق که از شلوغ‌ترین مسیرها است در حال حاضر ۲۰ الی ۲۲ اتوبوس دارد.»

این ۲۰ اتوبوس‌ها روز پنجشنبه ۳۰ شهریور با حضور شهردار کرمان و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در فاز دوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان و طی ششمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان،رونمایی شد.

شهردار کرمان در این رونمایی گفت: ۷ دستگاه از این اتوبوس‌ها، نو و جدید هستند و این اتوبوس‌ها در خطوط اصلی «میدان آزادی ـ میدان شهدا» استفاده می‌شوند و فاصله زمانی تردد در ایستگاه‌ها را کاهش خواهند داد.

او ادامه داد: ۱۳ اتوبوس دیگر، اتوبوس‌هایی هستند که چندین‌سال در مجموعه پایانه شهر کرمان به‌دلیل داشتن مشکلات فنی متوقف شده بودند و به کمک مجموعه اتوبوسرانی در این دوره شهرداری، تعمیر و نوسازی شده‌اند.

 شهردار کرمان اظهار داشت: این ۱۳ دستگاه اتوبوس نیز به خطوط پر ترافیک و خطوط جدید شهر کرمان، افزوده خواهند شد.

او با بیان اینکه در برخی نقاط شهر کرمان در حال ایجاد خطوط جدید برای خدمت‌دهی اتوبوس‌ها هستیم، توضیح داد: این خطوط جدید در نقاط پرتردد و به‌خصوص در مسیرهای مراکز دانشگاهی ایجاد خواهند شد.

شعرباف، از رسیدن تعداد دیگری اتوبوس خریداری‌شده در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمان را دراسرع‌وقت، نوسازی کنیم تا به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان اضافه شود.

هشت میلیارد تومان هزینه خرید هر اتوبوس

شهردار کرمان گفت: هزینه نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های مذکور حدود چهار میلیارد تومان است که البته این رقم به‌دلیل استفاده از ادوات، ابزار و نیروی ماهر انسانی شهرداری کرمان، به لحاظ اقتصادی، یک رقم بسیار به‌صرفه است.

شعرباف، با بیان اینکه هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس که رونمایی شده، کمتر از هشت میلیارد تومان نیست، گفت: ارزش ریالی اتوبوس‌های خریداری‌شده، ۶۰ میلیارد تومان است که به ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمان اضافه شد.

او ادامه داد: اقدامات و تلاش‌های یادشده، در راستای تحقق قولی است که به مردم شهر کرمان از ابتدای این دوره، داده بودیم و آن هم افزایش صددرصدی ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان و نوسازی آن بود که اتفاق بزرگی در این حوزه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109177
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.