امام جمعه کرمان: قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از ریاست قوه قضاییه به عنوان یک قاضی متبحر و مجرب یاد کرد و گفت: این قوه در دوران طلایی خود قرار دارد و دستگاه قضایی در کرمان نیز همگام با برنامه های قوه قضاییه در این مسیر گام بر می دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، افزود: در اینکه تشکیلات قضایی از نیازهای مهم انسان ها است، شک و شبهه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که بخش قابل توجهی از پرونده هایی که در محاکم قضایی رسیدگی می شود، مواردی است که در بخش های دیگر دیده نشده و به آن توجه نشده و نتیجه آن در دستگاه قضایی خود را نشان می هد.

وی بیان کرد: بخش دیگری از پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی به اعتقادات و تقید انسان ها به جامعه بر می گردد و ناشی از آن است که افراد به حق و حقوق خود قانع نیستند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: کم کاری دستگاه ها در حوزه های اداری، فرهنگی غیره، تسلیم نبودن انسان ها به حق خود و ضعف ایمان و رفتارها موجب بروز رفتارهایی می شود که در دستگاه قضایی باید رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت: دستگاه قضایی برای آنکه بخشی از ورودی پرونده های خود را کاهش دهد، از جنبه پیشگیری از وقوع جرم باید به کمک سایر دستگاه ها بیاید تا از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شده و این دستگاه بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن به پرونده ها رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه درخواست افکار و توقع عمومی، رسیدگی سریع و با کیفیت دستگاه قضایی به پرونده ها است، تاکید کرد: هر چه ارای قضایی صادره اقناعی تر باشند و مردم را متوجه سازد که دستگاه قضایی عدالت را به طور جدی مورد توجه داده، موجب کاهش پرونده ها می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی به عنوان بلندگوی فریاد مظلومان یاد کرد و گفت: خوشبختانه سند تحول و تعالی قوه قضاییه توسط فرهیختگانی که سال ها در این حوزه کار کرده اند، تدوین و در ساختار آن به این موضوع توجه شده که به نحوی باید اقدام شود که دستگاه قضایی کاملا بروز، پیشرفته و قوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی از رییس کل و اعضای شورای قضایی کرمان به عنوان چهره های باتجربه و متخصص یاد کرد و گفت: امید می رود با همت اعضای این شورا، جایگاه دستگاه قضایی استان در کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: یکی از برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه، تجدید عهد با آرمان های شهدای عزیز است زیرا شهدا برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند و ما باید از این یادگار بزرگ شهدا در رفتار، کردار و بیان خود استفاده کرده و آن را پاس بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با بیان اینکه قضات و کارمندان دستگاه قضایی تلاش فراوانی برای انجام وظایف خود دارند، تاکید کرد: کاستی های احتمالی در دستگاه قضایی وجود دارد اما کارکنان اداری و قضایی با تلاش مضاعف و همت خود سعی می کنند علی رغم مشکلات موجود، کاری بر زمین نماند.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ورودی پرونده ها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، عنوان کرد: با وجود افزایش پرونده ها؛ تعداد قضات، کارکنان اداری و امکانات دستگاه قضایی افزایش چندانی نداشته و با تلاش کارکنان اداری و قضایی، خروجی پرونده ها در سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: انتظارات مردم از دستگاه قضایی بالاست و مردم حق دارند که پرونده آنها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در هر ماه ۱۳۲ پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده ها بر کیفیت کار قضایی تاثیر گذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می شود که انتظار می رود شرایط تغییر کرده و دولت توجه ویژه ای به دستگاه قضایی داشته باشد تا این دستگاه بتواند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز افزایش رضایتمندی از قوه قضاییه در راس برنامه های دستگاه قضایی است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه تاکید ویژه ای بر مردمداری در قوه قضاییه دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی ملجاء مردم است، تاکید کرد: قوه قضاییه تا حد مطلوب فاصله دارد اما برنامه ها و تلاش های به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

وی به برگزاری همایش بزرگ استانی قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: در این همایش کتاب تاریخ عدلیه کرمان که در دوره مدیریت سابق تدوین شده است، رونمایی می شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90361
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.