انحصار ماهان ایر با آمدن زاگرس در هم شکست

 با شنیدن خبر شکسته شدن انحصار فعلی ماهان ایر و آمدن زاگرس به کرمان، بار دیگر امید پایین آمدن نرخ های خطوط هوایی را در دل مردم کرمان و آژانس های مسافرتی این شهر تازه کرد. و اما این سوال را برای بسیاری به وجود آورده است که زاگرس در این رقابت دوام می آورد؟

در پیرامون این مساله و مسایل دیگر مانند انجام پروازهای خارجی از فرودگاه های کرمان با توجه به اینکه صدور روادید هم در کرمان آغاز شده است پیام ما با احمد حمزه نماینده مردم پنج شهر جنوبی کرمان به گفت و گو پرداخته است.

زاگرس به تنهایی برای رقابت کافی نیست

احمد حمزه اظهار کرد آمدن زاگرس برای شکستن انحصار ماهان کافی نیست زیرا این شرکت شاید توانایی لازم را برای رقابت با ماهان را ندارد و ما می توانیم با شرکت های دیگری مانند ایران ایر نیز به این رقابت شکل دیگری بدهیم. وی می گوید ایران ایر با داشتن خطوط هوایی مناسب و امکانات فرودگاهی می تواند به راحتی وارد عرصه رقابت با ماهان شود. حمزه افزود هنوز هم این مساله در مجمع نمایندگان در حال پیگیری است و سعی داریم با رایزنی در اینباره اقدامات مفیدی را انجام دهیم.

نماینده مردم کهنوج تصریح کرد که در خصوص آمدن پروازهای خارجی به کرمان تاکنون صحبت های جدی نشده که این شالله در مجمع جدید این مساله هم مطرح خواهد شد و پیگیری های لازم صورت می گیرد.

وی بیان کرد که ایجاد کمپین هایی از جمله کمپین نه کرمانی ها به گرانی بلیت ماهان ایر در شبکه های اجتماعی بیشتر از هر چیز دیگری می توانند مفید باشند همانگونه که این کمپین توانست صدای خود را به گوش همگان برساند.

نرخ های ماهان پایین آمده است

مجتبی دهقانی عضوهیات مدیره آژانس مسافرتی جنوب شرق در رابطه با آمدن خط هوایی زاگرس به پیام ما گفته است قطعا آمدن خط هوایی دیگر به کرمان مفید بوده و نرخ ها با توجه به اینکه رقابت بین خطوط هوایی ایجاد کرده است، پایین آمده. همانطور که می بینیم ماهان ایر که تا قبل از آمدن زاگرس بلیت های خود در مسیر کرمان- تهران کمتر از 250 نمی داد الان نرخی برابر با نرخ زاگرس یعنی 150 هزار تومان بر روی همین مسیر داده است.

وی بیان کرد که در گذشته هم شاهد آمدن خط هوایی به کرمان بودیم که ماهان با پایین آوردن نرخ پرواز خود توانست در این رقابت پیروز شود.

دهقانی با اشاره به اینکه کرمان نیز می تواند مانند دیگر شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، مشهد، شیراز و … از داشتن پروازهای خارجی بهرهمند شود افزود دفاتر مسافرتی کرمان در این رابطه پیگیری های بسیاری انجام داده اند اما این موضوع همت مسوولین کرمان را هم می طلبد تا در این راستا قدم بردارند.

به گفته وی اکنون آژانس های کرمان مجبور هستند مسافرانی که قصد سفر به خارج از ایران را دارند از استان های دیگر بفرستند که امیدواریم با تعریف مسیرهای جدید در کشور این مساله در کرمان حل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11229
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.