بم 18 سال پس از زلزله 3هزار کوچه خاکی دارد

شهردار جدید بم چهار سال پس از آنکه این مسئولیت را تحویل داده بود دوباره در حالی سکان مدیریت این شهر ثبت جهانی را برعهده گرفت که باوجود گذشت ۱۸ سال از زلزله ویرانگر همچنان بسیاری از مشکلات آن از جمله سه هزار کوچه خاکی در آن پابرجاست.

به گزارش کرمان نو- مراسم معارفه علیرضا ریاضی به عنوان شهردار جدید بم روز سه شنبه برگزار شد؛ وی از سال ۹۱ تا ۹۶ نیز همین مسئولیت را داشت و حالا که امسال در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی این شهر نامزد، با اقبال مردم نیز مواجه شد و به این نهاد مهم شهری به عنوان عضو شورا راه یافت، تاب ماندن بر صندلی شورا را نیافت و دوباره با اجماع اکثریت اعضای شورا، شهردار بم شد.

انتخاب او به عنوان شهردار بم درشرایطی بود که رئیس شورا می گوید او و ۲ عضو دیگر مخالف شهردار شدن ریاضی بودند اما حالا که رای اکثریت بر این بوده، حمایتش خواهند کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان پس از مراسم تحلیف در اوایل امسال، محمد بنی اسدی را به عنوان سرپرست شهرداری برگزیده بودند تا در مدت مناسب شهرداری کارکشته و با تجربه را برگزینند.

ریاضی سابقه فعالیت در بخش های مختلف شهرداری کرمان را نیز دارد ضمن اینکه چندسال سابقه قبلی او در شهرداری بم سبب شده که شناخت دقیقی از این شهر داشته باشد.

با خروج ریاضی از شورای اسلامی شهر بم علی جزینی عضو علی البدل شورا پس از طی فرآیندهای معمول قانونی وارد شورا خواهد شد و به صندلی ریاضی تکیه خواهد زد.

اما صحبت از انتخاب شهردار جدید بم و معارفه وی در حالی است که به پنجم دیماه ، سالروز زلزله ویرانگر سال ۸۲ نزدیک می شویم و ضمن اینکه این شهر باید آماده برگزاری مراسم مناسب شان جانباختگان این رویداد بزرگ باشد، باوجود گذشت ۱۸ سال از زلزله، هنوز بسیاری از مشکلات زیرساختی این شهر مرتفع نشده است؛ موضوعی که مسئولیت شهردار این شهر را خطیرتر و سنگین تر می کند.

زلزله ۶.۶ ریشتری بم بامداد پنجم دیماه ۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن را ویران کرد و حدود ۵۰ هزار کشته برجاگذاشت که سومین زمین لرزه پرتلفات تاریخ ایران بعد از زلزله های اردبیل و دامغان بوده است.

 شفافیت شعار شورای اسلامی دوره ششم است

رییس شورای اسلامی شهر بم در مراسم معارفه شهردار جدید این شهر بیان کرد: بنده شخصا در این سه ماه از عملکرد بنی اسدی سرپرست شهرداری راضی بودم و طبق پایان ماموریت سه ماهه انتخابات مجدد شهردار برگزار شد که با وجود اختلاف نظرها در بین اعضای شورا با یکدلی، اتحاد و اعتماد به وظیفه قانونی مان در انتخاب شهردار عمل کردیم.

کریم غضنفرآبادی گفت: بنده و دو نفر دیگر از اعضای شورا برای انتخاب ریاضی به عنوان شهردار رای ندادیم اما بعد از انتخاب شهردار اعلام کردیم در کنار شهردار منتخب خواهیم ماند و هیچ غرض ورزی نخواهیم داشت.

او اظهارداشت: یکی از کارهای شورای دوره ششم شعار شفافیت بوده و تمام جلسات شورا به صورت علنی برگزار شده؛ از شهردار هم درخواست داریم شفافیت را در مجموعه شهرداری خصوصا در بحث امور مالی در دستور کار قرار دهد.

رییس شورای اسلامی شهر بم ادامه داد: یکی از برنامه های مهم شورای دوره ششم آسفالت ۳ هزار کوچه خاکی است که بعد از گذشت ۱۸ سال هنوز آسفالت نشده اند.

او توضیح داد:برنامه بعدی ما اتمام برخی پروژه های نیمه تمام شهرداری است، به طور مثال پروژه پل ولایت در ورودی بم زیبنده این مردم نیست و امیدواریم این پروژه که در سال ۹۶ با دستان علیرضا ریاضی افتتاح شد با حضور خودشان هم پایان یابد.

گزارش اخیر کرمان نو از وضعیت پل ولایت در ورودی بم را از طریق لینک زیر می توانید مطالعه کنید.

رییس شورای اسلامی شهر بم در ادامه به تپه های یادمان زلزله بم اشاره و تاکید کرد: این تپه ها زیبنده شهر بم نیست اینکه بعد از ۱۸ سال این تپه ها هنوز ساماندهی نشده اند خوب نیست و امیدواریم این تپه ها هم سروسامان یابند.

غضنفرآبادی بیان کرد: کارخانه های ارگ جدید در حال احداث دو پارک در ورودی و خروجی شهر هستند که بزودی شاهد افتتاح این دو پارک خواهیم بود.

حق مردم در پروژه مرکز خرید پایمال نشود

رییس شورای اسلامی شهر بم به پروژه عمرانی مرکز خرید در این شهر اشاره کرد و گفت:این پروژه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی تکمیل شده است اما متاسفانه سهم شهرداری که سه طبقه بوده تنها یک پارکینگ به آن تعلق گرفته که  از دستگاه های نظارتی درخواست داریم ورود کنند تا حق مردم پایمال نشود.

او تاکید کرد: بم یک شهر ۱۸ ساله است و انتظار داریم توسط مقامات کشوری و استانی با نگاه ویژه ای دیده شود.

50f766a2 0d93 4aa8 b4ec fdabddaa67b0

سرگرم اتفاقات بدون سود نشوید

فرماندار بم نیز در این مراسم بیان کرد: اگر مسئولان و مجموعه شهرداری در اتفاقات بدون سود خود را سرگرم کنند و به این مسائل بپردازند فرصت سوزی خواهد شد و خدمات درستی ارائه داده نمی شود.

هادی شهسوارپور اظهارداشت:برای شهروندان خطیرترین جایگاه، شهرداری است زیرا خدمات آن ملموس است.

فرماندار بم بیان کرد:با توجه به نزدیک شدن به مراسم پنجم دی ماه و سالروز زلزله ۸۲ باید مجموعه شهرداری برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسمی در خور شان جانباختگان شهر را آماده کنند.

او عنوان کرد: انتظاری که از مجموعه شهرداری می رود اینکه جهانی فکر و منطقه ای عمل کند.

شهسوارپور گفت: باید از پرداختن به حاشیه ها پرهیز کنیم زیرا می تواند ما را از مسیر اصلی خارج کند.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت

شهردار منتخب بم نیز گفت: حتما بحث آسفالت و تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور  کار مجموعه شهرداری قرار خواهد گرفت.

ریاضی به وجود سرمایه های نیروی انسانی در حوزه شهرداری اشاره و تاکید کرد: توجه به مسایل فرهنگی، ملی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی محلات، راه اندازی سایت شفافیت و استفاده از سیستم های الکترونیک به‌روز در حوزه شهرداری، همچنین راه اندازی مرکز پژوهش های شهرداری و شورا در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت .

ریاضی افزود: مرکزی با عنوان مرکز مشاوره شهروندان در محل شهرداری راه اندازی خواهد شد.

حواستان باشد، برای ترک فعل هم مواخذه می کنند

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت:  امروزه مجموعه نظارتی و دستگاه قوه قضاییه بابت کارهای صورت گرفته مغایر با قانون یا وظایف قانونی مشخص شده و انجام نگرفته یعنی همان ترک فعل نیز مسئولان را مورد مواخذه قرار می دهد.

او گفت: اولین شرط و رمز موفقیت در شهرداری ها اجرای قانون است لذا نباید خارج از مسایل قانونی کاری انجام شود .

شهسواری عنوان کرد: امروزه اداره کردن شهرداری با توجه به رشد و توسعه ای که در سطح دنیا مشهود است همچنین با ۴۰۰ وظیفه قانونی که قانونگذار برای شهردار مشخص کرده به شیوه گذشته و سنتی امکان پذیر نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81107
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.