خسارت سنگین سیل به جاده‌های استان کرمان| 179 میلیارد تومان به شمال، 54 میلیارد تومان به جنوب

سیل به جاده‌های استان کرمان خسارت سنگینی وارد کرده است.

احسان عراقی زاده، معاون راهداری شمال استان کرمان به ایسنا گفته  سیل روز گذشته به ۳۴۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۲۰۵ کیلومتر شانه خاکی، ۱۶ آبنما و ابنیه فنی و ۱۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی در شمال استان کرمان خسارت وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه میزان خسارات برآورد شده به راه های شمال استان کرمان تا امروز بیش از 179 میلیارد تومان بوده است گفت که بیشترین خسارت سیل مربوط به محورهای شهرستان های ریگان، فهرج، نرماشیر، بم، بافت، رابر و سیرجان بوده است.

در همین حال راهداری جنوب اعلام کرده دست‌کم 54 میلیارد تومان خسارت به جاده‌ها وارد شده است.

پنج محور اصلی و فرعی در جنوب مسدود است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: بارش شدید باران از شب گذشته تا کنون سبب خسارت سنگینی به محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان های جنوبی استان شده است.

مسعود جمیلی با اشاره به اینکه ستاد بحران در اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از شب گذشته تشکیل شد افزود: با توجه به حجم خسارت ها ۳نفر از معاونان این اداره کل با تجهیز امکانات راهداری و دستگاههای سنگین به مناطق خسارت دیده اعزام شدند.

وی از مسدود بودن ۵محور اصلی و فرعی در جنوب کرمان به علت جاری شدن سیلاب و سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستانهای کهنوج، رودبار وقلعه گنج خبر داد.

جمیلی گفت: محور فاریاب به کهنوج در محدوده گردنه کلکسورک به علت جاری شدن سیلاب مسدد شده بود صبح امروز با تلاش راهداران شهرستان فاریاب بازگشایی شد.

اعلام مسیر جایگزین

وی از مسدود بودن محور فرعی و روستایی رودبار کهنوج در محل آبنماهای مظفرآباد ، بیژن آباد و آبسرودئیه خبر داد.

مسعود جمیلی بیان کرد: تا فروکش کردن سیلاب در بستر رودخانه ی هلیل راهداری این محل ها را مسدود و مسیر رودبار پل بهادرآباد کهنوج به عنوان مسیر جایگزین اعلام می شود.

وی با اشاره تخریب پل در محور رودبار_ ایرانشهر و قلعه گنج به کهنوج افزود با استقرار دستگاههای راهداری عملیات ترمیم موقتی مناطق خسارت دیده با استفاده از ۵ دستگاه گریدر ، ۴دستگاه بلدوزر ، دو دستگاه بیل مکانیکی و ۷ دستگاه لودر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به تخریب پل محور اصلی کهنوج به استان هرمزگان در ابتدای بزرگراه خلیج فارس ورودی شهر کهنوج گفت با توجه به حجم خسارت به این پل و مسدود شدن کامل مسیر عوامل راهداری با دستگاه های سنگین در حال احداث راه دسترسی کنار گذر پل هستند که تا باز شدن راه کنارگذر مسیر جایگزین از طریق محور زه _ سرریگ به کهنوج در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45550
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.