سیل در کرمان؛ دسترسی به 30 روستا در رودبار وجود ندارد| 2000 خانوار ریگانی در انتظار امدادرسانی

سه روز پس از فروکش کردن آب در جنوب و شرق کرمان همچنان برخی خانوارها در انتظار امدادرسانی هستند.

سیل در ابتدای هفته جاری خسارت‌های زیادی را در جنوب و شرق استان کرمان به بار آورده. در همین حال عملیات امدادرسانی هنوز به طور کامل انجام نشده.

آنطور که ایسنا نوشته، محمود قانعی فرد، فرماندار رودبار جنوب در جلسه امروز ستاد بحران گفته ۱۱۵ روستای درگیر سیلاب در شهرستان رودبار جنوب، توسط جمعیت‌ هلال‌احمر تحت پوشش قرار گرفته و کمک‌های امدادی اولیه در این مناطق دریافت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حدود ۳۰ روستای این شهرستان در حوزه کوهستانی قرار دارند که به دلیل صعب العبور بودن و عدم دسترسی به این مناطق، کار امداد رسانی به آنها همچنان باقی‌مانده که باید تسریع در بازگشایی مسیر صورت گیرد و امیدواریم تا عصر امروز این دسترسی برقرار شود تا بتوانیم اقلام زیستی را در این روستاها توزیع کنیم.

2000 خانوار ریگانی در انتظار امدادرسانی

امین باقری، فرماندار شهرستان ریگان نیز در این جلسه درباره وضعیت مناطق سیل زده این شهرستان نیز گفت: ۸۰ روستای شهرستان ریگان درگیر سیل اخیر در استان کرمان شدن که متاسفانه خسارات زیادی به این روستاها وارد شده است.

وی با بیان این مطلب که درحال حاضر برق همه روستاها به جز یک روستا در شهرستان ریگان وصل شده است، اظهار کرد: ۲۰۰۰ خانوار هم اکنون نیاز به امدادرسانی دارند که ۱۵۰۰ خانوار در روستای «ده رضا» هستند ضمن آنکه  مابقی این خانوارها در مناطق عشایری شهرستان ریگان هستند که پیش بینی می شود بسته‌های حماتی ۷۲ ساعته، تا آخر وقت امروز در میان این خانواده ها توزیع شود.

مهدی شهسواری، فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۵۰ خانوار شهرستان قلعه گنج نیاز به امداد اولیه داشتند که تا این لحظه توانسته ایم به حدود ۵۰ خانوار پوشش لازم را بدهیم و ۱۰۰ خانوار دیگر هنوز امدادرسانی نشده است، ضمن آنکه تاکنون هیچ چادری در این منطقه توزیع نشده این در حالی است که هم اکنون در این منطقه حداقل به ۴۹ چادر نیاز داریم.

این اظهارنظرها در حالی مطرح شده که هواشناسی کرمان پیش‌بینی کرده، احتمال وقوع مجدد سیل در هفته آینده وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45779
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.