فرماندار بم؛


شهر بم آمادگی میزبانی میهمان نوروزی را ندارد

فرماندار بم درباره ورود گردشگر و میهمانان نوروزی به شهرستان بم گفت: در کشور ورود خروج هر نوع گردشگر و میهمان نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع شده است و امسال ما نیز آمادگی برای میزبانی میهمانان نوروزی را نخواهیم داشت .

به گزارش کرمان نو فرماندار بم در نشست خبری روز یکشنبه ۱۷ اسفند در خصوص سفرهای نوروزی و آخرین تصمیمات ستاد کرونا بیان‌کرد:علی‌رغم تنگناهای اقتصادی سال پرچالش و پرتنشی را گذراندیم از یک طرف به‌دلیل شرایط تحریم و شرایط اقتصادی و از طرف

a1a124a7 5e7f 4244 9e4e 7ffda7faab0d

دیگر بروز بیماری کرونا که در دنیا خسارات بی شماری را تحمیل کرد و هیچ تجربه ای برای مقابله با این ویروس ناشناخته وجود نداشت.

هادی شهسوارپور بیان کرد:در اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع این بیماری مجبور به قرنطینه شهر شدیم و این امر باعث شد که خسارات زیادی به کسب و کارها وارد شود.

او می گوید:آنچه برای ما مهم بود و اولویت داشت محافظت از جان تک تک آحاد جامعه بوده است و اکنون که یک‌سال از این موضوع می گذرد با بررسی‌های بعمل آمده می‌بینیم که نسبت به استان‌های دیگر عملکرد نسبتاً قابل قبولی داریم.

شهسوارپور ادامه‌داد:این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد مگر با یک کار گروهی که همگی از جمله دانشگاه علوم پزشکی،کادر درمان،تمامی ارکان نظامی، انتظامی و امنیتی  و روحانیون در آن نقش داشتند و توانستیم موفقیت نسبی در این موضوع داشته باشیم.

به گفته او اصحاب رسانه به عنوان رکن مهم و اصلی در اطلاع رسانی در بحث بیماری کرونا همکاری بسیاری خوبی داشته‌اند.

فرماندار بم تاکیدکرد: بیماری کرونا تمام نشده است و اکنون بیم آن را داریم که در پایان سال به دلیل شلوغی بازارها و با سهل‌انگاری و ساده‌انگاری مردم احساس کنند اتفاقی صورت نمی‌گیرد و این آغاز یک مشکل بزرگ خواهد بود.

شهسوارپور اظهارداشت:رعایت دستورالمعل‌های بهداشتی را اولویت‌کاری خود قرار دهیم تا مجبور به

اعمال محدودیت‌های بیشتر و تعطیلی بازار نشویم.

او می گوید: ویروس هنوز وجود دارد و حتی خطرناک‌تر شده است ، ویروس جهش یافته (انگلیسی) در سطح کشور در حال چرخش است و وارد استان کرمان نیز شده و نمی‌توان گفت که وارد شهرستان بم نخواهد شد.

شهسوارپور تصریح‌کرد: با توجه به اینکه شهرستان بم در شرایط زرد قرار دارد می‌توانیم  با رعایت  و حفظ موازین بهداشتی وضعیت را به نارنجی تبدیل نکنیم. اگر به سمت نارنجی برویم محدودیت‌های بازاریان و رفت و‌آمدها اعمال خواهد شد.

فرماندار بم درباره وضعیت هتل‌ها اعلام کرد:هتل‌ها و مهمان‌پذی‌ها می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که به آن‌ها اعلام خواهد شد فعالیت داشته باشند.

به گفته او هرگونه استفاده از مهمان‌سراها ،مدارس و برپایی چادر در فضای عمومی و مکان‌های امکان اقامت ممنوع است.

شهسوارپور در ادامه گفت:اماکن تاریخی و مذهبی بم در شرایط کنونی باز هستند و می‌توانند با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند اما در صورت تغییر شرایط این مکان‌ها نیز بسته خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: در مراسمات عزا و عروسی دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود و این باعث بدتر شدن شرایط می‌شود، صاحبان مراسم برای حفظ جان خانواده و اطرافیان خود،بیشتر رعایت کنند تا این مصیبت انتشار داده نشود.

فرماندار بم در پایان از برقراری محدودیت ترافیک ساعت 21 تا 3 بامداد خبر‌داد و گفت: دوربین‌های سطح شهر تردد‌ها را ثبت می‌کنند و شهروندان در صورت جریمه شدن دیگر گلایه‌ای نداشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66228
1 نظر
  1. […] گزارش کرمان نو هادی شهسوارپور فرماندار بم روز یکشنبه در نشست ستادکرونای شهرستان بم افزود:در […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.