پورابراهیمی: حفاظت از میراث و توسعه در تضاد نیستند

نماینده مردم کرمان در مجلس در خصوص ساخت و سازها در منطقه کوه‌های صاحب الزمان می‌گوید دو موضوع حفظ و حراست از مکان‌های تاریخی و توسعه مناطق همجوار آن‌ها باهم در تضاد نیستند و نباید یک‌ موضوع را به کلی رد و یا تایید کرد.

محمدرضا پورابراهیمی اضافه کرد: بنده کارشناس این حوزه نیستم اما باید در بسیاری از مسائل همسو با پیشرفت‌های تکنولوژی جلو رفت. می توانیم در بسیاری از ساختارهای تاریخی، کوه ها، جنگل ها، ابنیه تاریخی همسو با تکنولوژی جلو رفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: البته باید نظر کارشناسان را مد نظر قرار داد و از راه های قانونی این‌ مسائل را حل کرد، نه اینکه بگوییم چون آسیب می زند به فلان کوه یا جنگل دستکاری نشود نه، باید با نظر کارشناسان استفاده بهتر و بهینه ای از اماکن و مناطق شود .

او افزود: ما می‌توانیم با آخرین دستگاه های فنی و تکنولوژی حریم های تاریخی و محیط زیست را مشخص کنیم و هم امکانات رفاهی و تفریحی جهت استفاده مردم را در کنار ابنیه تاریخی ایجاد کنیم .

پورابراهیمی تصریح کرد: جایی که این توسعه آسیب می زند باید حتما جلوی آن گرفته شود اما در کنار آثار تاریخی با حفظ حریم آنها، بهترین امکانات توسعه ای هم باید داشته باشیم.

آب شرب، اولویت اصلی مردم شهر کرمان است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس آب شرب را اولویت اصلی مردم شهر کرمان دانست و اظهار کرد: مصرف آب کشاورزی در کرمان 95 درصد است که میانگین کشوری 90 درصد است و باید هر چه زودتر برای این موضوع راهکار مناسبی اتخاذ کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب با توجه به وضع موجود کرمان با اعضای انجمن ها و تشکل های مردم نهاد کرمان اظهار کرد: بحث آب شرب مردم کرمان اولویت اول مدیران و نمایندگان است اما به علت شرایط اقلیمی و تغییرات اکوسیستم، استان کرمان حدود 20 سال است که درگیر خشکسالی و متوسط بارندگی در استان از متوسط کشوری پایین تر است.

وی افزود: در بحث قنات ها و سفره های زیرزمینی هم مشکلات حادی وجود دارد و این منابع آبی تغذیه نشده اند و از طرف دیگر کرمان یکی از استان های پر مصرف آب در زمینه کشاورزی و میزان مصرف آب کشاورزی در کرمان 95 درصد است که میانگین کشوری 90 درصد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63111
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.