۱۳هزار و ۵۰۰ سی‌سی خون در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار اهدا شد

همزمان با اجرای مجلس تعزیه شهادت حر (ره) و با استقرار پایگاه انتقال خون 13 هزار و 500 سی سی خون به بیماران نیازمند کرمانی اهدا شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ثارالله انکوتی دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار اظهار داشت: پنجمین شب از نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با استقرار پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان کرمان در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) همراه بود.

وی با بیان اینکه ارادتمندان به آستان مقدس اهلبیت(ع) 13 هزار و 500 سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند گفت: شب پنجم سوگواره صحنه های نابی از حس انسان دوستی شرکت کنندگان در سوگواره از پیر و جوان برای کمک به بیماران نیازمند به خون همراه داشت.

انکوتی با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی در حال اجرا است افزود: در هر شب سوگواره 14 هزار صلوات برای شادی روح سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و 13 شهید والامقام روستای ده زیار توسط شرکت کنندگان در سوگواره ختم می شود.

دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار خاطرنشان کرد: تجلیل از تعدادی از مادران شهدا و تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان تعزیه استان و روستای ده زیار از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی این سوگواره در دوره نهم بود.

وی افزود: افتتاحیه نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با برگزاری یادواره 13 شهید والامقام روستای ده زیار با حضور خانواده معظم شهیدان و سخنرانی امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق کشور همراه بود.

انکوتی برپایی دوخت خیمه و برپایی خیمه عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نهمین سوگواره ملی تعزیه را اقدامی بسیار معنوی عنوان کرد و گفت: قبلا خیمه نداشتیم اما به همت مردم و عاشقان امام حسین (ع) در مدت حدود یک هفته خیمه عزا به متراژ 12 در 12 متر دوخته و در محل برگزاری سوگواره نصب شد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89391
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.