آرامستان جدید کرمان در محاصره مشکلات| نه آب دارد، نه برق؛ احتمال جابجایی قوت گرفت

در حاشیه این بازدید مهدی نیکویی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان با اشاره به مسیر 11 کیلومتری آرامستان گفت که این فاصله زیاد هزینه تامین آب و برق را برای ما بالا برده است.

او ادامه داد: دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز قول پیگیری در زمینه تامین برق این مسیر را از سوی وزارت نیرو داده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت که از مسیر دیگر هم که از سمت میدان سرآسیاب است به دلیل وجود پادگان 05 امکان تامین، آب و برق به‌راحتی وجود ندارد.

در ادامه منصور ایرنمنش، عضو شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون در محل جدید آرامستان کاری انجام‌نشده، گفت که به نظر من تا زمانی که در این محل دفن انجام نشود اینجا رونق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: می‌توان آب را با تانکر به این محل رساند و برق را با ژنراتور تامین کرد.

سید محمدرضا میرحسینی دیگر عضو شورا نیز با اشاره به اینکه آرامستان مسجد صاحب‌الزمان دیگر جای زیادی برای دفن ندارد، تأکید کرد که هر چه زودتر مقدمات دفن در محل آرامستان جدید فراهم شود.

او ادامه داد: خدای‌ناکرده اگر اتفاق ناگواری مانند زلزله رخ دهد جای دفن جنازه نداریم.

در ادامه اما ایرانمنش, عضو شورا پیشنهاد جدیدی را مطرح کرد.

او با اشاره به اینکه تعدادی از شهرسازان معتقدند محل جدید آرامستان آب‌وهوا و اقلیم مناسبی دارد و مناسب آرامستان نیست، گفت که می‌توان زمین این منطقه را قطعه‌بندی و با دریافت مجوزهای لازم برای ویلا سازی فروخت و با پول دریافتی از متقاضیان در محل جدیدی به‌طور مثال در نزدیکی سیدی آرامستان را تجهیز کنیم.

بر اساس گزارش سازمان سازمان بهشت زهرا(س):

مجموعه جدید آرامستان 600 هکتار بوده و با مرزبندی جدید ارتش 200 هکتار آن کم شده.
پیش‌بینی می شود که این آرامستان پذیرش 100 هزار قبر یک طبقه را دارد.
محل جدید آرامستان سند ندارند.
برای دریافت آب، مجوز حفاری چاه گرفته شد اما با حفر چاه 150 متری هم به آب نرسیده‌ایم.

در پایان مقرر شد هفته آینده با حضور شهردار کرمان در جلسه شورای شهر در خصوص مشکلات و طرح نهایی آرامستان جدید تصمیم‌گیری شود.

آخرین وضعیت آرامستان جدید کرمان تا راه‌اندازی سامانه شفافیت مالی شهرداری

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21411
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.