آزادی ۲۰۳ زندانی از زندان‌های کرمان

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰۳ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰۳ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ ۱۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او گفت: ۹۰ درصد این مبلغ برای آزادی زندانیان از محل کمک‌های مردمی و خیران و باقی مانده آن از محل کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، بانک ها و صندوق خسارت و اخذ رضایت شاکی تامین شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۹ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، می‌گوید: ۱۰۰ میلیارد ریال برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

او درباره بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در حال حاضر ۷ محکوم به پرداخت دیه، ۸۰ بدهکار مالی، ۵۶ نفر بدهکار مهریه و باقی مانده آن ها بدهکار نفقه هستند.

به گفته مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان منوجان با ۴ مددجو و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۷۸ نفر است.

او می گوید: در حال حاصر ۱۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد ورودی سال ۹۸ و ۹۹ و باقی آن ها، ورودی امسال هستند که ستاد دیه تلاش می‌کند تا ورودی‌های سال قبل را از زندان‌های استان آزاد کند.

موسوی قوام با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳ جشن گلریزان در استان کرمان به صورت مجازی و غیرحضوری برپا شده اند؛ گفت: بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال تعهد خیران بوده که تاکنون ۸۰ درصد این مبلغ وصول شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83475
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.