پرنده در حال انقراض در تور شکارچیان متخلف!

رئیس پارک ملی خبر بافت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست از یک خودرو در بافت، لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده و در حال انقراض هوبره را کشف کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا تاج پور، رئیس پارک ملی خبر شهرستان بافت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل مناطق آزاد پارک ملی خبر به یک خودروی سواری مشکوک می‌شوند که سرنشین خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کند.

به گفته او ماموران یگان حفاظت محیط زیست، بدون فوت وقت ضمن هماهنگی با مرجع قضایی موفق می‌شوند بعد از چند کیلومتر تعقیب و مراقبت، خودرو را متوقف کنند.

تاج پور می‌گوید: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از این خودرو، لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده هوبره، یک قبضه سلاح ساچمه زنی دارای مجوز، یک قبضه اسلحه pcp، دوازده عدد فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط کردند.

او گفت: ۲ نفر متخلف دستگیر شده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

به گفته رئیس پارک ملی خبر شهرستان بافت هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید هر قطعه پرنده هوبره مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال است که در صورت تشخیص ماده بودن جنسیت پرنده، جریمه حاصله سه برابر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83472
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.