آزادی ۳۵۳ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان در سال گذشته

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته زمینه آزادی ۳۵۳ مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان فراهم شده است.

به گزارش کرمان نو، یدالله موحد در حاشیه برگزاری جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی استان کرمان در تهران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۰ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به صورت حضوری با جمعیت محدود و به صورت غیرحضوری برگزار شده که در این جشن ها طی سال گذشته در مجموع ۱۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان تعهد خیران حاصل و تاکنون هشت میلیارد و  ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۸۵ درصد محقق شده است.

وی افزود: در سال گذشته زمینه آزادی ۳۵۳ مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان فراهم شده است.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، موحد با اشاره به برگزاری ۲۲ جلسه هیات امناء  ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته، تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۳۶ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد زندان های استان کرمان با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان از محل کمک های مردمی، خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی آزاد شده اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۹ مددجوی جرایم غیرعمد با پرداخت یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل و  ۸ نفر با پرداخت یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان از محل کمک های صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد شدند.

وی به کمک ویژه یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومانی ستاد دیه کشور به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۷۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی بنیاد مستضعفان به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان اختصاص یافته است.

موحد با اشاره به برگزاری ۱۳۰ جلسه صلح و سازش در استان کرمان طی سال گذشته و مذاکره با ۲۰۸ نفر از شاکیان، گفت: در قالب این جلسات ۲۲۰ میلیارد تومان اخذ گذشت و تخفیف بدهی مددجویان حاصل شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان  اظهار کرد: همچنین در سال قبل با اجرای پنج مرحله از طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مکتب حاج قاسم سلیمانی در مجموع ۱۴۰ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شدند.

گفتنی است: مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان، استاندار، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌، معاون فناوری اطلاعات و  برنامه ریزی دادگستری، مدیر کل زندان ها، مدیر نمایندگی ستاد دیه و فعالان اقتصادی استان کرمان در تهران برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69453
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.