آزادی ۴ هزار و ۱۳۷ مددجوی غیرعمد از زندان‌های استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:از سال ۱۳۸۰ تا پارسال ۴ هزار و ۱۳۷ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان و جشن گلریزان مرکز استان با حضور اسدالله جولایی، رییس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان تا پارسال دو هزار و ۵۲۴ نفر با کمک ۶۲ میلیارد و ۶۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مردم و خیران از زندان آزاد شده اند.

اوبا اشاره به اینکه در طول فعالیت ستاد دیه استان ۶۵۷ نفر نیز با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه با مبلغ بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند، می گوید: با کمک صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز ۲۲۴ نفر با پرداخت ۱۹ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آزاد شده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن بیان این مطلب که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی زمینه آزادی ۹ مددجوی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است، گفت: تاکنون ستاد دیه استان کرمان زمینه آزادی ۷۲۳ نفر را بدون پرداخت وجه و با تلاش کمیته‌های صلح و سازش آزاد کرده است و در مجموع بالغ بر ۹۰۱ میلیارد تومان گذشت شکات حاصل شده است.

موحد، اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث را زمینه ساز پیشگیری از ورود تعداد قابل توجهی از مددجویان جرایم غیرعمد به زندان‌ها دانست و ادامه داد: تعهدان خیران در جشن‌های گلریزان ستاد دیه در استان کرمان بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان بوده است.

به گفته او پارسال ۱۵ جلسه هیات امنای ستاد دیه در استان کرمان برگزار شده است و زمینه آزادی ۳۲۶ نفر فراهم گردیده است و در این زمینه ۲۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان پرداخت شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان می گوید: پارسال۳۲۶ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند که برای این منظور ۱۶ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران و مردمی پرداخت شده است.

موحد با اشاره به کمک ۳۰۰ میلیون تومانی ستاد دیه کشور پارسال برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان، گفت: در مجموع سه میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان پرداخت شده است.

او گفت: پارسال ۲۱ مددجوی جرایم غیرعمد نیز بدون پرداخت وجه و با صلح و سازش از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند همچنین سه مرحله آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مکتب سردار سلیمانی برگزار شده است که در مجموع زمینه آزادی قریب ۲۰۰ مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان می گوید: پارسال ۲۴ جشن گلریزان در استان برگزار شد و ۸۵ درصد تعهدات خیران در این جشن‌ها وصول شده است که اقدامی بی نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود.

موحد گفت: در حال حاضر ۱۶۲ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که برای آزادی آن‌ها ۱۶ میلیارد تومان نیاز است و امیدواریم برگزاری جشن‌های گلریزان زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.

زینی وند ،استاندار کرمان نیز در این آئین از اقدامات بسیار خوب انجام شده به منظور آزادسازی مددجویان جرایم غیرعمد در استان کرمان تقدیر کرد و گفت:  فضای استان فضای همکاری و تعامل است و بر این مبنا اتفاقات خوبی افتاده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز از نگاه ویژه رییس کل دادگستری استان کرمان به ستاد دیه تقدیر کرد و ادامه داد: نگاه مدیریت قضایی استان کرمان به نحوی اخلاق مدار است که تلاش می‌شود که مددجویان حتی یک دقیقه پس از ایجاد زمینه آزادی خود در زندان نمانند.

سید حجت الله موسوی قوام بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۲ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان شناسایی شده اند که استحقاق کمک ستاد دیه را دارند.

او بااشاره به این مطلب که از مجموعه زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان، سه نفر دیه بدهکار هستند، گفت: دغدغه اصلی ستاد دیه در حوزه بدهکاران مالی است و در حال حاضر ۸۲ مددجوی مالی در زندان‌های استان حضور دارند.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان ۶۶ نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و ۱۱ نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان حضور دارند.

موسوی قوام از برگزاری ۲۷ جشن گلریزانطی امسال در استان کرمان خبر داد و گفت: تاکنون کمک‌های بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شده است که در پایان ماه مبارک رمضان جمع بندی خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87833
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.