آغاز جشن نیکوکاری در استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از آغاز جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» از امروز همزمان با سراسر کشور در استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، یحیی صادقی صبح امروز به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد با حضور در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولان گفت: کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور حضرت امام خمینی (ره) تأسیس گردید و این نهاد تاکنون منشأ خیر و برکات زیادی در جامعه بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت فعالیت‌های مختلفی در مجموعه کمیته امداد شکل‌گرفته است و مدل خدمات این نهاد نسبت به گذشته فرق کرده و به سمت توانمندی خانواده‌ها در عرصه‌های مختلف پیش رفته است.
وی در ادامه به آغاز جشن نیکوکاری هم‌زمان با سراسر کشور در استان کرمان اشاره و بابیان اینکه این جشن ملی هرساله باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خانواده‌های نیازمند در آستانه سال نو برگزار می‌شود، ادامه داد: امروز پنج‌شنبه ۱۲ اسفند، پایگاه‌های جشن نیکوکاری در میدان‌ها و مراکز اصلی شهرها مستقرشده است.
صادقی ادامه داد: در روز جمعه ۱۳ اسفند نیز میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، میزبان حضور خیران و مردم نیکوکار به‌منظور مشارکت در جشن نیکوکاری است.
وی با اشاره به اینکه 120 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند تأکید کرد: خدماتی که به این خانواده‌ها ارائه می‌شود با نگاه توانمندسازی است.
وی بابیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از 13 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجادشده است افزود: کمیته امداد در حوزه اشتغال در استان جزء دستگاه‌های برتر است و به دنبال این هستیم در سال ۱۴۰۱ برنامه بهتری برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان ارائه دهیم.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مددجویان کمیته امداد برای یک‌بار از پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند و این قانون است و باید اجرا شود و خصوص بحث لوله‌کشی فاضلاب و… این نهاد در حد توان کمک‌های موردی و تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌کند.
وی در خصوص تخلیه صندوق‌های صدقات بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه اسکناس در دست مردم به حداقل رسید سعی کردیم از مدل‌های دیگری در جمع صدقات که هم ایمنی بالایی دارد و هم راحت‌تر است استفاده شود.
صادقی ادامه داد: روش‌های پرداخت الکترونیکی صدقات و هم‌چنین نصب QR کد بر روی گوشی تلفن همراه از بهترین روش‌های پرداخت الکترونیکی صدقات است که مشترکان خانگی می‌توانند با نصب این کد به‌راحتی صدقات خود را پرداخت کنند.
وی در خصوص افزایش مستمری جامعه هدف تحت حمایت این نهاد گفت: در سال جاری حداکثر حقوقی که برای خانواده‌های پنج نفر به بالا پرداخت شد یک‌میلیون و 100 هزار تومان بود که جوابگوی نیاز خانواده‌های تحت حمایت نبود که امیدواریم در صحن مجلس اصلاح شود و در سال ۱۴۰۱ مستمری مددجویان افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.
صادقی در خصوص پرداخت هزینه‌های درمانی مددجویان بابیان اینکه تا سال ۱۳۹۹ کمیته امداد جزء یکی از سازمان‌های بیمه‌گر بود افزود: با مصوبه دولت بیمه امداد به بیمه سلامت واگذار شد و مددجویان باید خدمات درمانی خود را از طریق بیمه سلامت پیگیری کنند و با واگذاری بیمه درمانی مددجویان به بیمه سلامت ۹۰ درصد از طریق بیمه سلامت و ۱۰ درصد از طریق امداد پرداخت می‌شود.
وی در ادامه به اجرای طرح سامانه امداد هوشمند به آدرس soha.emdad. ir اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیاز به مراجعه حضوری افراد نیازمند و مددجویان به کمیته امداد نیست و مددجویان و افراد نیازمندی که نیاز به حمایت این نهاد دارند می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود با مراجعه به سایت ثبت‌نام و مشکل خود را مطرح و مددکار در اسرع وقت به منزل فرد مراجعه و مشکل وی را بررسی می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بحث معافیت مددجویان از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز را یک اقدام جدید و مؤثر اعلام و بیان کرد: به‌منظور معافیت مددجویان از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز اطلاعات کل مددجویان در اختیار شرکت‌های مربوطه قرارگرفته است.
وی در پایان گفت: ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که همه این بیماران توسط این نهاد تحت پوشش بیمه تکمیلی قرارگرفته‌اند و طی سال جاری 12 هزار سبد بهداشتی بین این بیماران توزیع‌شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85906
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.