فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد


اتباع بیگانه مجرم با همه بستگانشان طرد می‌شوند| دستگیری سارقین در پوشش نیروی خدماتی در کرمان

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری باند ۱۰ نفره اراذل اتباع بیگانه، گفت: روز گذشته با کمیسیون اتباع بیگانه استانداری هماهنگ کردیم اتباعی که مبادرت به چنین جرایمی می کنند با دستور قضایی و مصوبه کمیسیون آن فرد و وابستگانشان از ایران طرد شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سردار”عبدالرضا ناظری” پیش از ظهر امروز ۱۷ آبان ماه در جمع خبرنگاران در کلانتری ۱۱ کرمان در زمینه دستگیری سارقین به عنف و اخلال گران نظم و امنیت عنوان کرد: اقدامات زیادی در سطح استان در زمینه برخورد با اراذل و اوباش داشتیم که منجر به دستگیری مجرمین و متلاشی شدن باندهای آنان شده است.

وی از دستگیری اعضای دو باند در کرمان که اعمال مجرمانه مرتکب می شدند، سخن به میان آورد و اظهار کرد: اعضای یکی از این باندها، سه مرد و یک خانم بودند که خانم مجرم، افراد دارای طلا یا گوشی در محل های خلوت را شناسایی و سه اوباش این باند سوژه ها را با قمه و چاقو تهدید و اقدام به سرقت اموال آنها می کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: تاکنون این باند چهار نفره به هشت فقره سرقت اعتراف کردند، اما با توجه به سوابق مجرمانه این افراد، قطعا سرقت های بیشتری در سطح شهر کرمان داشتند.

وی در توضیح بیشتر خلاف های این باند گفت: این افراد در ملاء عام با تهدید چاقو مبادرت به زورگیری می کردند و اگر مالباخته ای در سطح شهر کرمان وجود دارد که به روش تهدید با قمه و چاقو اموال وی را سرقت کرده اند، حتما به کلانتری ۱۱ کرمان مراجعه کند.

ناظری درباره باند دومی که متلاشی شده، اظهار کرد: این باند نیز با همدستی یک خانم، سه سارق و یک مال خر (طلاجات سرقتی خریداری می کرده است) سرقت به عنف داشته اند.

وی درباره شگرد این باند نیز گفت: خانم به عنوان کارگر خدماتی وارد منزل مردم می شده است متاسفانه این خانم از طریق یکی از شرکت های خدماتی برای کار در منزل معرفی شده و این خانم تمام نقاط خانه و محل نگهداری طلاجات را شناسایی، (مخصوصا خانه هایی که صاحبخانه آنها مسن بودند) و سپس یا خودش درب منزل را برای همدستانش باز می کرد یا پس از خروج از منزل یا در اوایل شب، سارقین وارد خانه و با تهدید صاحبخانه به وسیله چاقو اقدام به سرقت می کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: تا کنون این افراد به هشت مورد سرقت اعتراف کرده اند و با حکم قضایی فعلا تحویل زندان شده اند و این پرونده هنوز باز است و شاکیان می توانند با مراجعه به کلانتری پیگیر پرونده خود باشند.

وی تاکید کرد: کوچکترین مماشاتی با کسانی که اخلال در نظم و امنیت داشته باشند و اراذل و اوباشی که آرامش مردم را به هم زده و اموال مردم را به سرقت ببرند، نخواهیم داشت.

ناظری رده سنی سارقین را ۱۸ تا ۲۳ سال و سن مال خر را حدود ۴۰ سال و در ادامه سن خانم های این دو باند را ۱۸ و ۱۹ اعلام کرد.

وی درباره دستگیری مجرمین اتباع بیگانه که دستگیر شده نیز گفت: متاسفانه ۱۰ نفر از اراذل و اوباش دستگیری اتباع بیگانه بودند که نزاع و سوءمصرف مشروبات الکلی داشتند و به دلیل نزاعی که از قبل داشتند نظم یکی از بیمارستان های کرمان را نیز به هم ریختند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: این اتباع بیگانه سریعا شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند و روز گذشته با کمیسیون اتباع بیگانه استانداری هماهنگ کردیم اتباعی که مبادرت به چنین جرایمی می کنند با دستور قضایی و مصوبه کمیسیون آن فرد و وابستگانشان از ایران طرد شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79553
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.