معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رفسنجان:


اتباع غیرمجاز باید بروند؛ فعالیت اتباع مجاز محدود است

 معاون سیاسی امنیتی فرماندار رفسنجان گفت: در رفسنجان اتباع مجاز فقط در سه رشته شغلی کوره‌پزخانه‌ها، کارهای ساختمانی و کارگاه‌های کشاورزی اجازه فعالیت دارند و فعالیت آن‌ها در واحدهای صنفی و صنعتی ممنوع است.

به گزارش کرمان‌و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری رفسنجان، معاون سیاسی و امنیتی این فرمانداری درباره محدودیت شغلی مهاجران افغانستانی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اتباع بیگانه مجاز در رفسنجان که دارای کارت شناسایی و کارت اشتغال هستند فقط می‌توانند در سه رشته شغلی کوره‌پزخانه‌ها، کارهای ساختمانی و کارگاه‌های کشاورزی مشغول باشند و فعالیت آن‌ها در صنوف ممنوع است.

 مجید دهقانی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز باید طرد شوند و کشور ایران را ترک کنند، ادامه داد: به‌کارگیری اتباع بیگانه مجاز هم در صورت داشتن کارت شناسایی و کارت اشتغال ممکن است.

او بیان کرد: کارت شناسایی و کارت اشتغال از حوزه دفاتر کفالت اتباع خارجی صادر می‌شود و اتباعی که دارای کارت شناسایی هستند مجاز شناخته می‌شوند و برای کسب درآمد هم باید کارت اشتغال از این دفاتر دریافت کنند تا بتوانند به کار گمارده شوند.

 معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان تأکید کرد: در رفسنجان به‌کارگیری اتباع بیگانه مجاز هم در واحدهای صنعتی و صنفی ممنوع است و اتباع بیگانه مجاز که دارای کارت شناسایی و کارت اشتغال هستند فقط می‌توانند در رسته‌های شغلی کوره‌پزخانه‌ها، کارهای ساختمانی و کارگاه‌های کشاورزی مشغول باشند.

 او خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را در غیر از این مشاغل به کار گیرند جریمه‌های سنگین باید پرداخت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111754
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.