استاندار کرمان:


گلخانه‌داران استان گازکشی کنند

استاندار کرمان گفت: گلخانه‌داران باید نسبت به گازکشی اقدام کنند، چون زیرساخت آن تا در ورودی مجموعه فراهم شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت گاز استان افزود: شرکت گاز در ارائه خدمات پیشرو بوده و با سرعت خوبی عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کرده است.

او ادامه داد: نزدیک به مجموع بودجه عمرانی استان کرمان در حوزه گازرسانی استان کرمان هزینه شده است.

 استاندار کرمان به اهمیت گازرسانی برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز توسعه این استان اشاره کرد و اظهار داشت: کرمان استانی صنعتی و معدنی است و گاز در بسیاری صنایع استان محوریت اصلی را دارد.

 فداکار تصریح کرد: روند روبه‌توسعه استان کرمان در حوزه صنایع نیز نیاز ما را به گاز بیشتر می‌کند؛ لذا باید تمهیدات آینده را ببینیم و به دنبال تقویت وضع موجود باشیم.

 او گفت: ۲۵ شهرستان با پراکندگی جمعیت و فاصله طولانی، سرانه هر انشعاب را افزایش می‌دهد که نیازمند توجه ویژه ملی است.

 استاندار کرمان بیان کرد: باید کمک کنیم جنوب استان کرمان به شبکه گاز متصل شود که مشکل سوخت مایع و کمبود کپسول نیز برطرف خواهد شد.

 پوشش گازرسانی شهری کرمان ۱۰۰ درصد خواهد شد

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این دیدار مجموع پوشش گازرسانی استان کرمان را ۸۴.۷ درصد اعلام کرد و گفت: در حوزه شهری پوشش ۹۹ درصدی و در بخش روستایی پوشش ۶۳ درصدی داریم.

 محمدرضا سلیمانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی تا پایان سال جاری، پوشش گازرسانی استان کرمان به ۸۸ درصد خواهد رسید، افزود: عملیات گازرسانی چهار شهر نودژ، جبالبارز، دهکهان و علی‌آباد ارزوئیه در حال انجام است و تنها ۲ شهر رمشک و چاه‌دادخدا باقی می‌ماند که به زودی عملیات اجرایی آنها نیز آغاز می‌شود.

 او تصریح کرد: با اجرای گازرسانی به ۶ شهر اعلام شده در سال آینده پوشش گازرسانی شهری استان کرمان ۱۰۰ درصد خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از مجموع سه هزار و ۷۳۵ روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان کرمان، یکهزار و ۹۰۵ روستا به بهره‌برداری رسیده و سعی داریم که تا پایان سال ۳۲۱ روستا را نیز پوشش دهیم.

 او اظهار داشت: برای خط لوله ۱۱ گاز نیز از طریق شرکت ملی گاز پیگیر هستیم و ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.

 سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر ۶۲ طرح گازرسانی در قالب ۲۱۰ پیمانکار با هزینه ۶ هزار میلیارد تومان در استان کرمان در حال کار هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.