رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد


اجتناب از برگزاری رویدادهای خردادماه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به نحوه برگزاری رویدادهای مهم در خردادماه هشدار داد و توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی را خواستار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به چرایی تغییر وضعیت کووید ۱۹ در جنوب کرمان  گفت: متاسفانه بی توجهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری تهدید جدی برای منطقه است که تا حدودی سیرصعودی آمار مبتلایان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان علت  تغییر وضعیت جیرفت  در رنگ بندی اخیر افزود: تغییر رنگ شهرها به این معنی نیست که فاجعه ای رُخ داده است زیرا اگر روند بستری ها یک شیب فزاینده ای حتی اگر در سه روز متوالی یک بیمار به تعداد بیماران کووید ۱۹ اضافه شود، نرم افزار منطقه را قرمز اعلام می کند که یک هشدار محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به این سوال که علت سیرصعودی آمار مبتلایان در حال حاضر در جنوب کرمان چه می باشد؟ اظهار کرد: جمعیت جنوب کرمان استعداد یک بیماری را دارد و با توجه به ارتباطات وسیعی که با استان های همجوار داریم لذا به شدت تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت و ترددها از برخی شهرستان های استان هرمزگان بر روند آمارمبتلابان موثر است که از این رفت و آمدها  نمی توانیم جلوگیری کنیم.

وی تردد کامیون ها  در منطقه را برای حمل محصولات کشاورزی از دیگر دلایل تغییر وضعیت کرونا در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: حمل محصولات لازمه بخش کشاورزی است و چاره ای غیر از تشدید نظارت ها وجود ندارد زیرا از ورود و خروج کامیون ها نمی توان جلوگیری کرد.

مکارم استفاده مناطق گرمسیری از وسایل سرمایشی بدون استفاده از تهویه و هوادهی را از دیگر دلایل موثر بر افزایشی بیماری دانست و گفت: تنها راه عبور از موج های خطرناک بیماری کووید ۱۹ با کمترین تلفات همکاری مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به این سوال که تمهیدات انتخاباتی وتبلیغاتی در خردادماه چه می باشند، افزود: خوشبختانه یا متاسفانه در ماه خرداد رویدادهای مهمی از جمله؛ انتخابات ریاست جمهوری، شوراها اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و… در پیش رو است و علی رغم اینکه انتخابات باید با حضور حداکثری برگزار شود اما توصیه می شود تجمعات و جلسات به سمت فضاهای باز هدایت شوند و اگر میتینگ ها خانگی باشند خطرات بیشتری متوجه سلامت مردم خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی نسبت به تعطیلات چند روزه در خردادماه هشدار داد و افزود: مردم باید از حضور در ییلاق ها و دورهمی ها خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71732
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.