اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس در۴۵۰ مدرسه کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش از اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس در بیش از ۴۵۰ مدرسه در استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا فلاح گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس “دانش آموزان آماده در روز‌های سخت” در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود و این طرح در بیش از ۴۵۰ مدرسه برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم در استان کرمان اجرا می‌شود.

او می‌گوید: جمعیت هلال احمر استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در طی ۹ سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه هشتم آموزش داده است و در دهمین دوره طرح ملی دادرس همه دانش آموزان متوسطه اول و دوم می‌توانند از آموزه‌های امدادی این طرح برخوردار شوند.

فلاح گفته، طرح دادرس پارسال به صورت مجازی برگزار شده است، ولی امسال تاکید بر آموزش حضوری با مجوز ستاد کرونا است که به هر دلیل که شرایط فراهم نشود آموزش‌های مجازی را هم خواهیم داشت.

او گفت: ۶۱۴ کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر در مدارس سراسر استان فعالیت دارندو بیست و سه دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با مشارکت یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز با کسب رتبه عالی در سطح کشور برگزار شد.

دهمین دوره طرح ملی دادرس با آموزه‌هایی از قبیل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های اسکلتی بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اطفای حریق، حمل مصدوم و اسکان اضطراری برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84088
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.