اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن

طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن همزمان با ۲۳ استان در نوروز ۱۴۰۱ در کیلومتر ۹ محور بردسیر به کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی، ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، بکارگیری هنر درخدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر دانست.

عراقی زاده به دیگر اهداف طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن اشاره کردو گفت: کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران وکمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان مقصد و نهایتا کمک به احیای موسیقی ایرانی و موسیقی‌های بومی و مقامی استان مقصد از اهداف طرح به شمار می‌روند.

به گفته عراقی زاده در این طرح همراهان سفر ایمن در پویش سفر‌های نوروزی در مجتمع خدماتی- رفاهی و بین راهی  از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

اومی گوید: هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفر‌های برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است و مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودرو‌های سنگین و حمل و نقل عمومی از مخاطبین طرح پویش هستند.

عراقی زاده گفت: در این پویش، ویژگی‌های فرهنگی و بومی وهمچنین ظرفیت‌های استانی برنامه‌های متنوع و مفرحی از قبیل اجرای سفره هفت سین متناسب با صنایع دستی وشاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان با کمک گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهر‌های ادامه مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران از برنامه‌ها و خدمات ایستگاه‌های منتخب پویش همراهان سفر ایمن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اجرای این برنامه‌ها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محیط کار صورت می‌گیرد و ایستگاه‌ها به لحاظ نظافت و بهداشتی بودن منطبق با موارد ایمنی و لحاظ دستورالعمل‌های های شرایط کرونا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86306
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.