اجرای ۷۵ درصد خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس تا سرچشمه

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از اجرای ۷۵ درصد خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس تا سرچشمه رفسنجان خبر داد و گفت: اگر به ۸۴ درصد برسد آب به سرچشمه خواهد رسید.

احمد انارکی‌محمدی ظهر امروز شش مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: امروز شاهد انگشت اتهام اروپایی‌ها به سمت آمریکا هستیم و نکته مهم این است که اروپا به حرف ما در خصوص آمریکا رسید.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌هایی که بر کشورمان روا داشته شده اما امنیت این کشور امروز موجب شده از کشورهای زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران حضور یابند و هفته گذشته یک تیم از تجار اروپایی میهمان رفسنجان بود و باغات و مراکز فرآوری پسته ما را بازدید کردند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دو وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت در روز گذشته در استان کرمان و دستاوردهای آن برای استان، ادامه داد: شهرستان رفسنجان درزمینه گردشگری ظرفیت بالایی دارد و بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان مسائل و مشکلاتش به‌زودی برطرف می‌شود.

وی وجود آثار و بناهایی را ذکر کرد که به آن اهمیتی داده نمی‌شود و افزود: به همین آثار در کشورهای مختلف بهاداده می‌شود که ثروت زیادی را برای آن کشور دارد.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: یک گردشگر زیارتی ۴۰۰ دلار، یک گردشگر توریستی یک هزار و ۴۰۰ دلار و یک گردشگر توریست درمانی دو هزار و ۴۰۰ دلار ارزآوری دارد بنابراین باید در رونق صنعت گردشگری تلاش کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص انتقال آب از خلیج‌فارس توضیح داد: یکی از سه آب‌شیرین‌کن تا ۷۵ درصد به مرحله اجرا رسیده و  لوله تا سیرجان به میزان ۹۱ درصد اجراشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سه، چهار درصد دیگر خط لوله اجرا شود آب به گل گهر می‌رسد، همچنین خط لوله تا ۷۵ درصد به سرچشمه رسیده که اگر به ۸۴ درصد برسد آب به سرچشمه می‌رسد چون حتماً نیاز نیست به ۱۰۰ درصد برسد.

وی بابیان اینکه از خط سرچشمه تا اردکان یزد هم ۴۶ درصد انجام شده و با شرایطی که دارد کار خوب پیش می‌رود عنوان کرد:  طبق تعهدی که از وزارت نیرو گرفتیم  قرار است آب شرب مردم را از این طریق خریداری کنند و مازاد آن برای صنعت استفاده شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35594
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.