اختصاص قطعه‌ای مخصوص هنرمندان کرمانی در آرامستان جدید

شهردار کرمان از بررسی و ارائه طرح آرامستان هنرمندان از سوی مشاور طرح خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا،  سیدمهران عالم‌زاده با بیان اینکه بزرگ‌ترین پارک گردشگریِ کشور در دو فاز در این منطقه در حال ساخت است که محدودۀ آرامستان هنرمندان در یک فاز آن قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به ساخت این پارک در این محدوده، سامان‌دهی آرامستان هنرمندان می‌تواند علاوه بر سامان‌ دادن این آرامستان برای دفن هنرمندان کرمانی، این منطقه را به جاذبۀ گردشگری نیز تبدیل کند.

وی ادامه داد: به همین منظور می‌توان برای مفاخر و هر هنرمندی که در چارچوب قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان هنرمند در این آرامستان دفن می‌شود، یادمان و المان‌هایی ساخت که باعث جذب گردشگر هم باشد.

شهردار کرمان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود تا یادمان و المان‌هایی هم برای خواجو، حافظ و سعدی طراحی در مجاورت آرامستان هنرمندان اجرا و نصب کنیم که خود این کار نیز در جذب گردشگر به این منطقه مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، عالم‌زاده بر ساخت یک آمفی‌تئاتر روباز در این محدوده تأکید کرد و ادامه داد: ساخت یک آمفی‌تئاتر روباز در این محدوده نیز باید در طرح دیده شود؛ ضمن اینکه باید یک گالری هم ساخته شود تا آثار هنرمندان دفن‌شده در آرامستان هنرمندان، در این گالری به نمایش گذاشته شود.

وی بر لزوم ارتباط هرچه نزدیک‌تر عناصر طبیعی با سایت هنرمندان تأکید کرد و افزود: طرح ارایه‌شده ازسوی مشاور باید از لحاظ بصری بیشتر بررسی شود.

شهردار کرمان افزود: برای اجرای طرح نهایی و سامان‌دهی آرامستان هنرمندان، نیاز است علاوه بر بررسی فنی ازسوی کارشناسان شهرداری، نقطه‌نظرات هنرمندان را بشنویم تا از نظرات آن‌ها برای سامان‌دهی بهتر آرامستان، استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70880
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.