ارتقای انتقال خون کرمان با رونمایی دستگاه «گاماسل»

دستگاه «گاما‌سل» که خود حاوی چشمه‌ی اشعه می‌باشد با پرتاب امواج باعث نابودی سلول‌های خونی‌ای می‌شود که بر علیه فرد گیرنده‌ی خون حمله می‌کنند.
دکتر محمدرضا مهدی زاده،مدیر کل انتقال خون استان می‌گوید در حال حاضر سازمان انتقال خون کرمان توانایی ایجاد تمام فراورده‌های خونی به جز فاکتور ۸ و ۹ را دارد.

وی با تاکید بر این که تا امروز فراورده‌هایی همچون «گلبول‌قرمز کم‌ لوکوسیت»، «پلاسمای فریزشده»، «کرایوپلاسما» را در استان تولید می‌کردیم ، اکنون خلاء انتقال خون را به افراد با ضعف ایمنی برطرف نمودیم.
مهدی زاده، انتقال خون به افرادی با ایمنی ضعیف را دشوار ارزیابی می‌کند و می‌گوید این دستگاه تمام سلول‌های ایمنی‌ای که «آنتی‌بادی» بر علیه فرد گیرنده می‌سازد را نابود می‌کند.
افراد دارای ضعف ایمنی به افرادی گفته می‌شود که نتوانند بر علیه عوامل خارجی مانند سلول‌های خونی غیرخودی وا‌کنش مناسبی را از خود نشان دهند که بیماری‌های سرطانی تحت شیمی درمانی، ایدزی و… جز این دسته قرار می‌گیرند.

شروع به کار این دستگاه منوط بر وصول مجوز از سوی سازمان انرژی اتمی می‌باشد و امیدوار است که تا آخر هفته آینده مجوز  آن صادر گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1610
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.