معاونت سیاسی استانداری کرمان:


اردوهای جهادی محل پرورش شهید حججی‌ها هستند

کرمان نو- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه اردوهای جهادی محل پرورش شهید حججی ها هستند گفت: یکی از امور معروف و مورد توجه در دین مبین اسلام کمک به محرومان و مستضعفان و برآوردن نیازهای آنها است.

رحمان جلالی روز جمعه در بازدید از اردوی جهادی روستای تمیک شهرستان بم در گفت و گو با خبرنگار کرمان‌نو افزود: لحظه به لحظه اردوهای جهادی عبادت و جهاد است زیرا جهاد فقط تفنگ به دوش گرفتن نیست.

او با اشاره به اینکه به طور قطع اردوهای جهادی از بارزترین بسترهای امیدآفرینی محسوب می‌شوند بیان‌کرد: اردوهای جهادی زمینه مشارکت مردم در پیشرفت کشور را فراهم می‌کنند و این خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

او اظهار داشت: ریل اساسی کشور و راهبردهای اساسی رهبری در دو سخنرانی ۱۴ خرداد و عید نوروز است که مقام معظم رهبری واقعیت های اصلی نظام را در این دو سخنرانی بیان می فرمایند.

جلالی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما هنوز توان این را داریم که کشور ۸۰ میلیونی دیگری را اداره کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به موضوع جهاد فوری و لازم اشاره کردند که اردوهای جهادی نیز بهترین بستر برای تحقق این مطالبه رهبر انقلاب به شمار می‌روند.

به گفته او کار بسیجی و جهادی بسیار بانظم و دقیق است بنابراین برای حل مشکلات باید تمام مسایل اولویت بندی شده و کلان مسئله ها مشخص شوند .

جلالی تصریح کرد:مهمترین مشکل منطقه شرق کرمان ایجاد اشتغال است زیرا عمده خانوارهای این منطقه تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند بنابراین باید روی توانمندسازی مردم کار کرد.

او با اشاره به شعار امسال«تولید،دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی»گفت: باید شعار امسال در این روستا محقق شود و یکی از این موارد اشتغال های خانگی هستند .

به گزارش کرمان نو، اردوی جهادی شهید چمران به مدت ۱۰ روز از دوم فروردین ماه با حضور در روستای تمیک از توابع بخش بزمان شهرستان بم در راستای رفع محرومیت ها در حال ارائه خدمات به اهالی مناطق محروم هستند.

این اردو متشکل از هشت زن و ۱۵ مرد است که بانوان  گلدوزی، خیاطی و احکام بانوان را آموزش می دهند و آقایان احداث ابنیه، ساخت سرویس بهداشتی و حصار مسجد را بر عهده دارند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.