استاندار کرمان تاکید کرد


از سقط‌ جنین به دلیل فقر جلوگیری شود

استاندار کرمان در واکنش به موضوع سقط جنین به دلیل فقر گفت: اگر سقط به دلیل فقر است، باید همه کمک کنیم که این اتفاق نیفتد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۵ اسفندماه در جلسه ستاد جمعیت و خانواده استان کرمان اظهار کرد: در گذشته شعار “فرزند کمتر، زندگی بهتر” در همه جا تبلیغ می‌شد و حتی برای آن فیلم ساخته شد.

او با بیان این مطلب که برای فرزندآوری مشوق‌هایی نیاز است، تصریح کرد: به خانواده‌هایی که چهار فرزند داشته باشند زمین داده می‌شود و اعطاء حدود ۲ میلیون تومان سهام به فرزندانی که سال آینده به دنیا بیایند، از جمله مصوبات مجلس برای جوانی جمعیت است.

استاندار کرمان در خصوص عدم اجرای قانون در زمینه جوانی جمعیت عنوان کرد: با هر دستگاهی که قانون را اجرا نمی‌کند، برخورد شود.

او نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت را بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها به موضوع جوانی جمعیت ویژه بپردازند.

فداکار جمعیت را یک مسئله چندوجهی دانست و بیان کرد: فضاسازی رسانه‌ای در جوانی جمعیت موثر است.

او در واکنش به موضوع سقط جنین به دلیل فقر گفت: اگر سقط به دلیل فقر است، باید همه کمک کنیم که این اتفاق نیفتد.

استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: باید ودیعه مسکن به خانواده‌هایی که مشکل اقتصادی دارند، داده شود.

او بیان کرد: عده‌ای به دنبال فرزندآوری هستند اما توان پرداخت هزینه درمان ناباروری را ندارند لذا باید کمک هزینه‌ای به این خانواده‌ها داده شود.

قوانین فرزندخواندگی اصلاح شود

زهرا نژادحیدری دبیر مرکز مردمی نفس(نجات فرزندان سقط) نیز در این جلسه گفت: روزانه حدود ۲۰۰۰ سقط جنین در کشور داریم.

وی ادامه داد: موارد مراجعه کننده به ما بیشتر دغدغه معیشتی و اقتصادی دارند لذا درخواست داریم از مجموعه‌هایی که از سقط جنین جلوگیری می‌کنند، حمایت شود.

او با اشاره به تاثیر تبلیغات اظهار کرد: در سطح شهر کرمان یک بنر تبلیغاتی در خصوص فرزندآوری و جلوگیری از سقط نداریم. توقع می‌رود همانگونه در زمان گذشته شعار “فرزند کمتر، زندگی بهتر” همه جا به چشم می‌خورد اکنون نیز برای این مهم تبلیغات انجام شود.

نژادحیدری بر لزوم اصلاح قوانین فرزندخواندگی تاکید کرد و گفت: قوانین فرزندخواندگی بسیار سخت و غیرقابل تحمل است و بسیاری از افراد را منصرف می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.