استاندار کرمان: نظارت دستگاه قضایی بر دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم تأثیرگذار است

استاندار کرمان گفت: جنبه نظارتی دستگاه قضایی بر دستگاه‌های اجرایی و اعمال این نظارت‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و چالش‌های بعدی بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار صبح امروز در نشست با حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اقامه عدل از ضروریات حکومت اسلامی است، اظهار داشت: اعمال حق و عدالت نیاز به دستگاهی دارد که در این راستا اقدام کند.

وی با بیان اینکه اقامه عدل در جامعه مسئولیت بسیار سنگینی است، گفت: البته این مسئولیت سنگین پاداش بزرگی را نیز برای کسانی که اقامه عدل را به‌عهده دارند، در پی دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه عدل و عدالت از ضروریات جامعه و حکومت اسلامی است که باید اعمال حق و عدالت را بر اساس قانون اجرا کرد، گفت: این مهم با تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضا محقق می‌شود.

وی گفت: مطمئن هستیم که دستگاه قضایی در استان کرمان پشتیبانی و حمایت لازم از دستگاه‌های اجرایی به‌منظور رفع مشکلات موجود را در دستور کار دارد.

وی همکاری دستگاه قضایی را رکن اصلی در شورای تأمین دانست و تأکید کرد: پشتیبانی‌های دستگاه قضایی در اجرایی کردن مصوبات شورای تأمین از اهمیت بسزایی برخوردار است.
فداکار به جنبه نظارتی دستگاه قضایی بر دستگاه‌های اجرایی نیز اشاره و بیان کرد: اعمال این نظارت‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و چالش‌های بعدی بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه “آماده هستیم که از نظریات مشورتی و فنی دستگاه قضایی به‌منظور اجرای بهتر برنامه‌ها و طرح‌ها استفاده کنیم” افزود: نگاه دستگاه‌های نظارتی بر کمک به دستگاه‌های اجرایی باشد تا هزینه‌ها برای مردم و جامعه کاهش یابد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89466
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.