استاندار کرمان: پاسخ به شایعات کرونا تکلیف قانونی رسانه ها است

استاندار کرمان گفت: پاسخ صحیح به برخی برداشت‌ها و شایعات مربوط به کرونا به نوعی تکلیف قانونی و شرعی ما است لذا روحانیون، ائمه جمعه، پزشکان و رسانه ها توجه ویژه به این حوزه داشته باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: با وجود اینکه در پیک کرونا قرار داریم، وضعیت تمام مناطق کشور تقریبا شبیه هم است و در استان کرمان غیر از ۲ شهرستان نارنجی و زرد، مابقی قرمز هستند.

وی اظهار داشت: استان کرمان اکنون در بخش بستری، امکانات و تجهیزات بیماران کرونایی کمبودی ندارد اما باید مراقبت های ویژه ادامه داشته باشد و کمبودها توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود.

وی ادامه داد: کودکان در این پیک بیشتر مبتلا شده اند و با اضافه کردن تجهیزات درمانی برای کودکان در بیمارستان ها، مراقبت و آگاهی بخشی والدین با محوریت رییس دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود.

زینی وند افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، جلوگیری از عادی انگاری و واکسیناسیون علیه کرونا همچنان مورد تاکید ما است و کمیته اطلاع رسانی در مخالفت با پروتکل های بهداشتی توسط برخی ورود کند و به شایعه ها، علمی پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: حجمی وسیع از دانش آموزان در برگزاری کنکور شرکت می کنند که باید حتما نظارت ستاد مقابله با کرونا بر آن اعمال و پروتکل ها رعایت شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: دستورالعمل های سفرهای نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این استان مبنا است و طبیعتا فضای عید نوروز باید آرام تر از امروز باشد و با رعایت پروتکل باید خود را برای سفرهای این ایام آماده کنیم.

وی یادآور شد: تعطیلی برای مهد کودک، پیش دبستانی و دبستان های استان کرمان ادامه دارد، ادارات در حوزه دورکاری نیز با مادرانی که کودکانی در مهد کودک دارند و اکنون این مراکز تعطیل شده و نمی توانند به سرکار بروند، همکاری کنند.

زینی وند گفت: در صورت اعلام نشدن مصوبات هم حتما دستگاه ها همکاری لازم برای دورکاری را داشته باشند و فضایی فراهم و کارهایی به آنان محول شود که بتوانند به بچه های خود هم برسند.

وی ادامه داد: حکم یکپارچه ای در حوزه تعطیلی مدارس نداریم زیرا مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت تعطیل می شوند و با رعایت پروتکل سخت گیرانه برخی مناطق باز می مانند زیرا تعطیلی کامل مورد نظر ستاد کرونا و شخص رییس جمهوری نیست.

استاندار کرمان ابراز داشت: اکثر مدارس استان کرمان به صورت غیرحضوری برگزار می شوند و از این بابت خانواده ها نگرانی نداشته باشند، انتخابات ها حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و نباید تجمعی در این زمینه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تجمع یکپارچه الان در استان نداریم زیرا در پیک قرمز کرونا به سر می بریم و تاکید دارم واکسیناسیون کرونا را همچنان رها نکنید و تزریق هر سه دز واکسن بسیار مهم و مورد توجه ستاد کرونا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.