استان کرمان، مهد تمدن و خلق آثار ارزشمند

نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از استان کرمان به عنوان مهد تمدن و خلق آثار ارزشمند نام برد و یادآورشد: اخیرا در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، قوانین خوبی تصویب شده است بگونه ای که می تواند خواسته های آنها را از طریق قانونی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا شهباز حسن پور صبح امروز اول مردادماه در دیدار ارزیابان شورای جهانی صنایع‌ دستی به منظور ثبت جهانی گلیم روستای دارستان شهرستان سیرجان به عنوان دهکده جهانی گلیم گفت: آنچه که در استان کرمان توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع‌ دستی در بعد نیروی انسانی و هنرهای دستی مشاهده می شود، به همت بزرگمردی خلق و کشف شده است که امروز به عنوان نماینده عالی دولت، منصب امور را در استان برعهده دارد.

حسن پور با اشاره به اینکه طی دولت تدبیر و امید هر سال شاهد یک ابتکار جدید در کرمان هستیم، افزود: سال گذشته به همت استاندارکرمان، ثبت جهانی دو اثر قنوات و کویر لوت کلید خورد.

وی از استان کرمان به عنوان مهد تمدن و خلق آثار ارزشمند نام برد و یادآورشد: اخیرا در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، قوانین خوبی تصویب شده است بگونه ای که می تواند خواسته های آنها را از طریق قانونی پاسخ داد.

نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوانین تصویب شده در مجلس به منظور رفاه بیشتر هنرمندان صنایع دستی کشور بویژه زنان و دختران روستایی است که همه آنها به صورت رایگان بیمه تامین اجتماعی می شوند.

حسن پور بافت گلیم را بخش مهمی از اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایری سیرجان دانست و افزود: گلیم شیریکی‌پیچ سیرجان بسیاری از معیارهای انتخاب اثر برای ثبت در فهرست میراث جهانی از جمله این معیار که نمایانگر دستاوردی بی نظیر از نبوغ هنری بشر باشد را دارد.

وی گفت: امید می رود با ثبت جهانی این هنر ارزشمند، دریچه‌های جدیدی به روی بافندگان گلیم سیرجان گشوده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16720
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.