مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:


استان کرمان در مسیر گردشگری جدیدی قرار گرفته است

کرمان‌نو- مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: استان کرمان در مسیر گردشگری ایران قرار گرفته و در ایام نوروز نیز در رتبه بندی جزو پنج استان اول کشور قرار داشت

به گزارش روز چهارشنبه کرمان‌نو، فریدون فعالی در نشست مدیران پایگاه های میراث ملی و جهانی و آیین اختتامیه هفته میراث فرهنگی در تالار پرستوی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود :قبل از سال ۸۲ استان کرمان به واسطه شهرستان بم و ارگ تاریخی آن در مسیر گردشگری کشور قرار داشت اما بعد از زلزله سال ۸۲ برخی از استان ها این سهم را از استان کرمان گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار داشت:اکنون به واسطه زحمات تلاش مدیران و با حضور ۱۲۰ کارمند، کارگر و استادکار در پایگاه جهانی ارگ بم، این بنای تاریخی احیا شد

او بیان‌کرد: مسیر گردشگری جدیدی را برای کرمان تعریف کرده ایم و از گردشگران میخواهیم برای بازدید ارگ احیا شده به استان کرمان سفر کنند .

IMG 20230524 093711

به گفته او امکان بازدید در شب از ارگ تاریخی بم نیز فراهم شده است

فعالی خاطرنشان‌کرد: استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی و بالغ بر ۸۰۰ اثر ثبت ملی دارد که دو اثر دیگر در قالب کاروان سرا به آثار جهانی اضافه خواهد شد .

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان تاکیدکرد: بسیاری از جاذبه های گردشگری ما در استان کرمان توانمند شده اند و شرایط برای بازدید از آن ها فراهم شده است.

او افزود: سال گذشته به واسطه کمک شهرداران ، پنج شهر به عنوان شهر ملی صنایع دستی در کرمان ثبت شدند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104728
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.